۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83245027
T T
۰ نفر
480 پايگاه به مسافران نوروزي چهارمحال وبختياري خدمات رساني مي كنند

شهركرد- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در نوروز امسال 480 پايگاه در اين استان به مسافران نوروزي خدمات رساني خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، مجيد نظري دهكردي روز شنبه در مانور بزرگ هماهنگي دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد اجرايي خدمات سفرهاي نوروزي چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: نوروز امسال 50 پايگاه راهداري، 6 ايستگاه نوروزي حمل و نقل جاده اي، 25 پايگاه اطلاع رساني، 295 پايگاه پليس، 50 پايگاه هلال احمر، 50 پايگاه اورژانس و 3 ايستگاه سلامت نوروزي به مسافران و گردشگران داخلي و خارجي ورودي به اين استان خدمات رساني مي كند.
وي افزود: از مجموع 50 پايگاه راهداري نوروزي در چهارمحال و بختياري 33 پايگاه ثابت و بقيه سيار است.
نظري دهكردي تصريح كرد: نوروز امسال در 295 پايگاه پليس يكهزار و 500 نيروي انساني با 112 خودرو به مسافران و گردشگران داخلي و خارجي ورودي به چهارمحال و بختياري خدمات رساني خواهد كرد.
وي يادآور شد: امسال از مجموع 50 پايگاه اورژانس نوروزي چهارمحال و بختياري 33 پايگاه جاده اي و 17 پايگاه به صورت شهري فعاليت دارد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري نيز گفت: ستاد اجرايي خدمات سفرهاي نوروزي استان از آمادگي كامل براي استقبال از مسافران نوروزي برخوردار است.
مهرداد جوادي اظهار داشت: ارتقاي كمي و كيفي خدمات رساني به مسافران نوروزي در چهارمحال و بختياري از مهمترين برنامه هاي ستاد اجرايي خدمات سفرهاي نوروزي استان در سال جاري است.
وي تاكيد كرد: تمامي هماهنگي هاي لازم براي تامين كالاهاي اساسي و اقلام مورد نياز مسافران و گردشگران داخلي و خارجي ورودي به چهارمحال و بختياري در نوروز امسال انجام شده است و هيچ مشكلي در اين رابطه وجود ندارد.
جوادي افزود: براي افزايش ماندگاري مسافران و گردشگران داخلي و خارجي ورودي به چهارمحال و بختياري خدمات رساني مورد نياز با كيفيت بالا ارائه مي شود.
وي تصريح كرد: افزايش ميزان ماندگاري مسافران و گردشگران باعث افزايش اشتغال، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي و رشد شاخص هاي توسعه اي خواهد شد.
به گزارش ايرنا، در اين مانور رژه خودروهاي دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد اجرايي خدمات سفرهاي نوروزي چهارمحال و بختياري انجام شد.
ستاد هماهنگي خدمات سفر نوروز 1398 چهارمحال و بختياري 25 دي امسال با تعيين كميته هاي 10 گانه و با حضور دستگاه هاي عضو در استان فعاليت خود را آغاز كرد.
اين كميته ها شامل 'خدمات و حمل و نقل و ترافيك'، 'خدمات امداد و نجات'،
'خدمات انتظامي، امنيتي و ترافيك شهري'، 'هماهنگي امور شهرداري ها و دهياري ها'، 'برنامه ريزي و آمار'، 'خدمات اسكان و رفاه'، 'نظارت و تنظيم بازار'، 'ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات'، 'خدمات بهداشتي، سلامت و محيط زيست' و 'كميته اطلاع رساني، تبليغات و امور فرهنگي و فضاي مجازي' است.
نوروز سال 1397 افزون بر 152 هزار مسافر در مراكز اقامتي چهارمحال و بختياري اسكان يافتند.
همچنين در تعطيلات نوروز 1397 بيش از يك ميليون و 500 هزار مسافر وارد چهارمحال و بختياري شدند كه بيشترين آن ها به ترتيب در شهرستان هاي شهركرد، بروجن، لردگان و سامان بوده اند.
بيشترين مسافران ورودي به چهارمحال و بختياري در نوروز 1397 از استان هاي خوزستان، اصفهان، تهران، البرز و فارس بودند.
قرارگيري بخش وسيعي از جنگل هاي زاگرس، وجود غارها، آبشارها، چشمه ها، اماكن تاريخي، بقاع متبركه، مناطق حفاظت شده، موزه ها و بوستان ها باعث شده تا بسياري از مسافران و گردشگران داخلي و خارجي، چهارمحال و بختياري را به عنوان مقصد گردشگري خود انتخاب كنند.
7362/6021