۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83247835
T T
۰ نفر
منطقه گردشگري آشوراده؛ محيط زيست را تخريب نمي‌ كند

روزنامه ايران نظر سرپرست حفاظت محيط زيست گلستان در خصوص نگراني فعالان محيط زيست از اجراي طرح گردشگري در جزيره آشوراده را بازتاب داد.

آرمان غلامي در ايران نوشت: اجراي طرح‌ گردشگري در آشوراده گلستان نگراني‌هايي ايجاد كرده است.
اين طرح كه ساخت جاده در درياي خزر به سمت آشوراده را هم شامل مي شود طي چند روز گذشته در فضاي مجازي با واكنش‌هاي متفاوتي روبه‌رو شده است.
محمدرضا كنعاني سرپرست اداره كل حفاظت محيط زيست گلستان در گفت‌و‌گو با «ايران» دراين باره اظهار داشت: اقداماتي كه هم ‌اكنون در آشوراده در دست انجام است، با هدف گردشگري و حفظ محيط زيست صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه مجوز طرح از سازمان محيط زيست گرفته شده وهيچ كار غيرقانوني تاكنون در اين زمينه انجام نشده، افزود: هم‌اكنون اين طرح با حضور كارشناساني از سوي سازمان محيط زيست و همچنين همكاران ما در اين سازمان در مازندران در دست بررسي است تا طرح، با كمترين آسيب به محيط زيست به اجرا درآيد.
كنعاني با اشاره به اينكه در اين طرح از سازه‌هاي سبك به منظور حفظ محيط زيست استفاده خواهيم كرد؛ اظهار داشت: در صورت اجرايي شدن، پيست پياده روي و استفاده از قايق براي گردشگران در درياچه آشوراده و لذت بردن از طبيعت آن ايجاد مي‌شود. اين طرح گردشگري قرار است در مساحت 22 هكتار و با ظرفيت 500 نفر روزانه و اقامت 80 نفر به اجرا درآيد. بخش عمده‌اي از اين سازه‌هاي سبك نيز درمجموعه گردشگري بندرتركمن مستقر خواهد شد.
6204/2729