۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1301
کد خبر: 83359619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییرات زمان‌پخش به برنامه‌های تلویزیون ضربه می‌زند

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده برنامه «دعوت» درباره تغییرات ناگهانی زمان پخش در تلویزیون، گفت: ثبات جدول پخش در هر شبکه‌ای برای پایداری بیننده تاثیر گذار است، اگر برنامه‌ای در زمان تعیین‌شده روی آنتن نرود مطمئناً ضربه می‌خورد و بیننده‌هایش را از دست می‌دهد.

مجتبی کشاورز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره تغییرات ناگهانی زمان پخش برخی شبکه‌های سیما که این روزها بیشتر نیز شده است، اظهار داشت: ثبات زمان در هر شبکه ای برای پایداری بیننده تأثیرگذار است. اگر برنامه‌ای در زمان تعیین شده روی آنتن نرود مطمئناً ضربه می‌خورد و بیننده‌هایش را از دست می‌دهد.

وی تاکید کرد: اصولاً شبکه‌های تلویزیونی اگر مجبور به تغییر زمان پخش شدند باید برای احترام به مخاطب این تغییرات را در همان شبکه زیرنویس و زمان پخش مجدد را اطلاع رسانی کنند.

کشاورز افزود: تاکنون برنامه‌های ترکیبی زیادی را روی آنتن بردم و می‌توانم بگویم بارها دیده‌ام مدیر پخش، مدیر شبکه و مدیر گروه همه زمان و انرژی خود را می‌گذارند تا برنامه‌ها در روز و زمان معین خود و طبق زمان روی آنتن برود.

تهیه کننده برنامه «دعوت»، ادامه داد: هر برنامه‌ای در هر شبکه‌ای زمان مشخصی پخش شود، منجر به دوام پیگیری بیننده کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط جامعه پر از اتفاق‌های ناگهانی است. تلویزیون و شبکه نیز گاهی مجبور می‌شوند بنا به دلایلی زمان پخش را تغییر دهند. بیننده از پشت پرده این تغییرات خبر ندارد وقتی یک برنامه ده‌دقیقه‌ای جا به جا می‌شود باید دانست همه مدیران از پیش تلاششان را کرده‌اند و به تکاپو افتادند.

کشاورز با تاکید بر اینکه این تغییرات زمان و روز پخش در خیلی از رسانه‌های پربیننده اتفاق می‌افتد، گفت: در بیشتر رسانه‌های بزرگ این اتفاقات صورت می‌پذیرد و البته دلیل هم دارد. بیشتر اوقات در رسانه‌های بزرگ و شبکه‌های پر بیننده زمان تغییر می‌یابد چون این رسانه‌های بیشتر دیده می‌شوند؛ رسانه‌های کوچک و کم مخاطب اصولاً زیاد درگیر تغییرات زمان پخش نمی‌شوند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط