۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83260350
T T
۰ نفر
مردم و مسافران مياندوآب گوشت را فقط از مراكز مجاز تهيه كنند

مهاباد - ايرنا - رييس شبكه دامپزشكي مياندوآب با اشاره به افزايش عرضه و تقاضاي فرآورده هاي دامي در آستانه روز طبيعت، گفت: مردم و مسافران اين شهرستان جهت حفظ سلامتي خود گوشت و فرآورده هاي دامي مورد نياز خود را از قصابي ها و مراكز عرضه معتبر و تحت نظارت دامپزشكي تهيه كنند.

مهدي فتاحي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در همين ارتباط با تشديد بازرسي ها در قالب اكيپ هاي مشترك از ارگان هاي ذيربط مياندوآب به صورت جدي تر در راستاي نظارت همه جانبه بر عرضه گوشت قرمز و سفيد جهت مصارف مردم به دقت رصد مي شود.
وي افزود: همچنين مردم ضمن توجه به پلمب هاي نظارت شرعي و مهر دامپزشكي درج شده بر روي گوشت خريداري شده به جد از خريد گوشت خارج از شبكه عرضه، فروشندگان سرراهي و خارج از مغازه خودداري كنند و موارد تخلف را در سريع ترين زمان ممكن به شبكه دامپزشكي شهرستان گزارش دهند.
فتاحي ادامه داد: در تعطيلات نوروزي امسال اكيپ هاي نظارتي و كارشناسان حوزه بهداشت و نظارت بر فرآورده هاي خام دامي شبكه دامپزشكي مياندوآب به بازرسي و كنترل مراكز عرضه فرآورده هاي خام دامي در قالب اكيپ هاي نظارتي با همكاري شبكه بهداشت و درمان شهرستان تداوم خواهند داد.
وي اظهار داشت: در طي 10 روز اول فروردين ماه جاري تعداد 457 بازديد از واحدهاي عرضه در سطح اين شهرستان، پنج مورد بازديد از بازارهاي دواب هفتگي جهت جلوگيري، كنترل و فروش مرغ زنده و پيشگيري از آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان انجام شد.
فتاحي افزود: طي اين بازديدها مقدار 255 كيلوگرم انواع گوشت قرمز و سفيد و ساير فرآورده هاي خام دامي غيرقابل ضبط و از چرخه مصرف كنندگان خارج شد و افراد متخلف به مراجع قضايي معرفي شدند.
رييس شبكه دامپزشكي مياندوآب بيان كرد: همچنين 10 مورد اقدام به زنده فروشي مرغ نيز در سطح اين شهرستان با حضور به موقع كارشناسان اين شبكه در محل جمع آوري و تذكرات لازم به خاطيان داده شد.
به گزارش ايرنا، در مياندوآب 100 مركز پروانه دار و مجاز جهت عرضه مرغ و 56 مركز عرضه گوشت قرمز (قصابي) در زمينه عرضه گوشت فعاليت دارند.
مياندوآب يكي از شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي است.
9871/6185/3072