۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83272896
T T
۰ نفر
سيل و بارندگي 250 ميليارد تومان به شهرستان سوادكوه خسارت زد

ساري – ايرنا - معاون عمراني فرمانداري سوادكوه ، گفت: سيل و بارندگي 12 فروردين ماه بيش از 250 ميليارد تومان به اين شهرستان خسارت وارد كرده است.

كيان الهي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اين خسارت ها را مربوط به بخش هاي راه‌، ديواره حفاظتي، بخش كشاورزي، صنعت، خدمات ، زيرساخت‌ ها و مسكن اعلام كرد.
رئيس اداره راهداري شهرستان سوادكوه نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ميزان خسارت اوليه سيل و بارندگي 12 فروردين ماه به بخش راه در اين شهرستان را 50 ميليارد تومان اعلام كرد.
شيروان مظلومي گفت: اين خسارت وارده مربوط به رانش هاي مكرر كوه، جاده و تخريب چند دهنه پل بوده است.
مدير جهاد كشاورزي سوادكوه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ميزان خسارت وارده به بخش كشاورزي در اين شهرستان را 28 ميليارد و 217 ميليون تومان اعلام كرد.
محمد اسماعيلي با بيان اينكه سيلاب 12 فروردين ماه به 650 راس دام سبك و 200 راس دام سنگين خسارت وارد كرد ، افزود: بارندگي همچنين به 800 كندو زنبور عسل و يك هزار و 500 قطعه مرغ گوشتي در شهرستان سوادكوه خسارت وارد كرد.
به گفته وي سيل و بارندگي 12 فروردين ماه 60 هكتار از اراضي شاليزاري و 10 هكتار از اراضي گندم و جو شهرستان سوادكوه اسيب زد.
مدير جهاد كشاورزي سوادكوه با اعلام اينكه سيل و بارندگي منجر به رانش زمين باغي در 10 هكتار شده ، گفت: حدود 35 سردهنه آبياري شاليزاري، 15 كيلومتر كانال آبياري ، 15 كيلومتر جاده بين مزارع و سه هزار و 500 مترمربع فضاي دامداري و باغداري بر اثر بارندگي همراه با سيلاب شهرستان سوادكوه خسارت ديد.
مديركل راه آهن شمال نيز ميزان خسارت ناشي از سيل به خطوط ريلي در حوزه مازندران را حدود 50 ميليارد تومان اعلام كرد.
يوسف گران پاشا گفت : سيل به خطوط ريلي ، ديوار حفاظتي حاشيه ريل و ساير تجهيزات در مسير خسارت زد و بيشترين خسارت هم بر اثر ريزش نخاله از كوههاي اطراف به شبكه ريلي وارد شده است.
مدير امور توزيع برق سوادكوه نيز خسارت وارده به شبكه برق شهرستان را بر اساس برآوردهاي اوليه 800 ميليون تومان اعلام كرد.
محمد ابراهيم شجاعي افزود: براثر بارندگي و سيلاب سه دستگاه ترانس سقوط و با پارگي سيم مواجه بوده ايم.
در 12 فروردين ماه امسال طغيان رودخانه تلار در بالادست منجر به وقوع سيل در شهر زيراب شد و اين سيلاب باعث تخريب 11 واحد مسكوني و غير قابل سكونت شدن 17 واحد مسكوني شد .
7334/1899