۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۶
کد خبر: 83281054
T T
۰ نفر
اجراي كارهاي زيربنايي دركنترل سيل جدي گرفته شود

مشهد- ايرنا- مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري خراسان رضوي گفت: بايد اجراي كارهاي اصولي و زيربنايي در جهت كنترل سيلابها جدي گرفته شود.

احمد قرباني كه به دستور استاندار خراسان رضوي براي بررسي آخرين وضعيت شهرستانهاي بردسكن، خليل‌آباد و كاشمر در پي بارندگيهاي اخير به اين مناطق سفر كرده است روز سه شنبه در بازديد از شهرستان كاشمر افزود: در كشوري كه اقليمي خشك دارد و سه دهه بحران خشكسالي را پشت سر گذاشته بايد شاهد اجراي طرحهايي در استان خراسان رضوي باشيم تا در زمان بارندگيها مردم و مسئولان نگراني نداشته باشند و با آرامش، از بارش نزولات آسماني و باران رحمت الهي بهره بگيرند.
وي با قدرداني از افرادي كه در روزهاي اخير در مديريت بحران و پيشگيري و كنترل سيلاب فعال بوده اند ادامه داد: روز گذشته به علت حجم بارندگي بسيار زياد در بردسكن، وضعيت فوق العاده حادي در اين شهرستان وجود داشت و ثبت 100 ميليمتر بارندگي در اين شهرستان طي چند دهه اخير بي‌سابقه بوده است.
مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري خراسان رضوي گفت: بر اثر جاري شدن سيلاب چند روستا در بردسكن آسيب ديد كه دستگاههاي اداري و خدمت رسان اقدامات خوبي انجام دادند و اقدامات لازم ديگري در حال پيگيري است.
قرباني با اشاره به بازديد خود از اقدامات پيشگيرانه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان كاشمر افزود: در اين شهرستان ميانگين بارش باران در ايستگاههاي هواشناسي 50 ميليمتر گزارش شد اما با كارهاي زيربنايي و اصولي كه طي دو دهه اخير در اين شهرستان انجام شده بود وضعيت كاشمر در مقابله با سيلاب مطلوب بود.
وي اضافه كرد: طي بازديد از شهرستان كاشمر مشخص شد كه در زمينه آبخيزداري، آبخوان‌داري و جمع‌آوري آبهاي سطحي در سطح معابر شهري اقدامات و طرحهاي خوبي اجرا شده است.
مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري خراسان رضوي گفت: با توجه به اقدامات خوب انجام شده در شهرستان كاشمر مي‌توان ادعا كرد در صورتي كه حجم بارندگي در اين شهرستان بيشتر از اين مقدار و حتي به ميزان شهرستان بردسكن مي بود باز هم اوضاع كاشمر قابل كنترل و مديريت ‌بود.
قرباني افزود: بنا به دستور شوراي هماهنگي مديريت بحران استانداري خراسان رضوي ارزيابيها از وقوع سيل در اين استان در حال انجام است و طي 48 ساعت آينده اعلام خواهد شد.
درادامه اين بازديد فرماندار كاشمر هم از همه دستگاههاي اجرايي و عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران اين شهرستان و مردم قدرداني كرد و گفت: در برخي بخشها و روستاها با حضور به موقع و مشاركت فعال مردم از برخي آسيبها و حوادث ناشي از وقوع سيل جلوگيري شد.
محمد علي نبي پور افزود: براساس گزارش ارسالي هواشناسي طي 48 ساعت گذشته بيشترين بارندگي در كاشمر در ايستگاه تنورچه به ميزان 78.2ميليمتر و در ايستگاه كاشمربه ميزان 39.4 ميليمتر ثبت شده است.
وي ادامه داد: ميزان بارندگي از ابتداي سال زراعي كنوني يعني از ابتداي مهر پارسال در ايستگاه كاشمر 266 ميليمتر بوده است كه اين ميزان در مدت مشابه پارسال 78ميليمتر بوده است.
فرماندار كاشمر با بيان اينكه ازابتداي فروردين امسال تاكنون در ايستگاه كاشمر 97.3 ميليمتر بارندگي به ثبت رسيده است گفت: با هوشياري و اقدامات به موقع تمامي دستگاههاي عضو شوراي مديريت بحران، بخشداران، دهياران و مشاركت مردم كاشمر به خصوص در روستاها حادثه ناگواري در سيلاب اخير رخ نداد اما گزارش كامل خسارتهاي ريالي پس از جمع بندي اعلام مي شود.
نبي‌پور افزود: در حال حاضر راههاي شهرستان با تلاش نيروهاي راهداري باز است و فقط راه روستايي كلاته ناي و گندم ‌بر و راه فرعي روستاي زنده جان از توابع بخش مركزي و راه روستاي كلاته تيموراز توابع بخش كوهسرخ مسدود است كه اميدواريم با تلاش بخشداريها و دهياران در كوتاهترين زمان ممكن بازگشايي شوند.
كاشمر در فاصله 228 كيلومتري جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/7497