۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۳۹
کد خبر: 83298557
T T
۰ نفر

رئیس هیات: تقویم فرهنگی فوتبال یزد تدوین شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۳۹
کد خبر: 83298557
رئیس هیات: تقویم فرهنگی فوتبال یزد تدوین شود

یزد - ایرنا - رئیس هیات فوتبال استان یزد با اشاره به اینكه توجه به مسائل فرهنگی توسط تیم ها و باشگاه ها نقش مهمی در كاهش آسیب های اجتماعی دارد، اظهار كرد: تدوین تقویم فرهنگی در كنار تقویم اجرایی مسابقات لازم است و باید در سال 1398 به آن عنایت ویژه ای بشود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا دستا سه شنبه شب در جلسه هیات فوتبال استان به اهمیت پیگیری فعالیت های فرهنگی در این رشته با همكاری هیات شهرستان ها و باشگاه ها تاكید كرد و افزود: اگر برنامه های فرهنگی به جدیت در فوتبال نهادینه شود بسیاری از مشكلات حل می شود.
وی با اشاره به اینكه از مسائل مورد تاكید فدراسیون برای استان ها، توجه به مسائل فرهنگی و برنامه ریزی برای اجرای آن در كنار مسائل اجرایی و برگزاری مسابقات است، بر پیگیری آن توسط كمیته های این هیات تاكید كرد.
رئیس هیات فوتبال استان ابراز امیدواری كرد كه با همكاری هیات شهرستان ها، كمیته های هیات و باشگاه ها در سال جاری بیش از گذشته فعالیت های فرهنگی در یك برنامه مدون تدوین و دقیق اجرا شود.
دستا با اشاره به اینكه زیر ساخت های خوبی در فوتبال استان شامل زمین، استعداد و مربیان و داوران خوبی وجود دارد، تصریح كرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در كنار فعالیت های فرهنگی برای توسعه این رشته و ارتقای جایگاه آن در كشور استفاده كرد.
رئیس هیات فوتبال استان یزد به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید اشاره كرد و بیان داشت: امیدواریم 1398، سال رونق فوتبال و حضور فعال تیم های استان در لیگ های كشور باشیم.
دستا به اهمیت ارتباط هیات فوتبال با اداره كل ورزش و جوانان استان اشاره كرد و گفت: هماهنگی و همدلی خوبی بین این 2 مجموعه استان وجود دارد كه باید از فرصت موجود برای خدمت به جامعه هدف و ارتقای این رشته جذاب و پرمخاطب استفاده كرد.
وی، برنامه محوری، رعایت دقیق مقررات و آئین نامه ها، توجه به آموزش، استعدادیابی، برگزاری مسابقات طبق آئین نامه اجرایی ، تكریم پیشكسوتان و همچنین نظارت و ساماندهی مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را مورد تاكید قرار داد.

**ضرورت توجه به مسائل فرهنگی
همچنین به گفته دبیر هیات فوتبال استان یزد ، توجه به مسائل فرهنگی در كنار برنامه های آموزشی و ارتقا داوران و مربیان و تقویم اجرایی برگزاری مسابقات باید جدی گرفته شود.
صادق شاكری با اشاره به اینكه ظرفیت های خوبی در فوتبال استان وجود دارد، بر همكاری جامعه هدف برای رسیدن به جایگاه مناسب در كشور تاكید كرد.
وی رعایت مقررات، برگزاری مسابقات در تمام رده های سنی در راستای تقویم اجرایی، انجام فعالیت های فرهنگی، تقویت هیات شهرستان ها و تعامل با سایر مراكز ورزشی و فرهنگی را مورد تاكید قرار دارد.

**برگزاری مسابقات بانوان
همچنین نایب رئیس هیات فوتبال استان یزد در امور بانوان گفت: برگزاری مسابقات فوتسال بانوان در چارچوب لیگ با همكاری هیات های شهرستان ها و مشاركت تیم ها محور برنامه های امسال است.
نجمه رنجبر افزود: استعداد های خوبی در بین بانوان یزدی برای حضور در فوتبال و فوتسال وجود دارد، امیدواریم همانند سال گذشته رقابت ها در قالب لیگ برگزار شود .
وی توجه به فوتسال بانوان و همكاری هیات شهرستان ها در معرفی نایب رئیس در امور بانوان را مورد تاكید قرار داد و ابراز امیدواری كرد كه این موضوع به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

**توجه به فوتبال پایه
همچنین مسئول كمیته فنی هیات فوتبال استان یزد مهمترین و بهترین راه برای توسعه این رشته را توجه به فوتبال پایه و حركت در چارچوب تقویم اجرایی و همدلی ذكر كرد.
حسین رضایی افزود: همكاری تمام كمیته ها، برنامه محوری، رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی و توجه به مدارس فوتبال پایه نقش مهمی در توسعه علمی و عملی این رشته دارد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت و ارتقای جایگاه فوتبال استان در كشور باید با همدلی و رعایت دقیق مقررات حركت كرد و از تمام ظرفیت ها بنحو مناسب بهره گرفت.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395 با یك‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشكار زیرپوشش بیمه دارد و 30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ كشور و 110 تیم در لیگ استانی حضور دارند.
7536/ 2047/