۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83308694
T T
۰ نفر

بيش از هفت ميليارد ريال زكات در گناباد جمع آوري شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83308694
بيش از هفت ميليارد ريال زكات در گناباد جمع آوري شد

گناباد- ايرنا- رئيس كميته امداد امام خميني (ره) و دبير شوراي زكات گناباد از جمع آوري هفت ميليارد و 150 ميليون ريال زكات طي يكسال گذشته در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا هادي آريان نژاد روز پنجشنبه در نشست شوراي زكات گناباد گفت: از اين مبلغ سه ميليارد ريال براي اجراي طرحهاي عمراني و چهار ميليارد و 150 ميليون ريال براي كمك به محرومان و ايتام شامل تامين جهيزيه، آزادي زندانيان نيازمند و امثال آن هزينه شد.
وي افزود: طبق برنامه ابلاغي سالجاري جمع آوري هشت ميليارد و 750 ميليون ريال زكات در گناباد در نظر گرفته شده كه پنج ميليارد ريال آن بايد براي كمك به محرومان و ايتام و سه ميليارد و 750 ميليون ريال براي اجراي طرحهاي عمراني هزينه شود.
امام جمعه گناباد هم گفت: مردم اين شهرستان با وجود خشكسالي ها و كمبود بارشها طي سنوات گذشته مشاركت خوبي در انجام كارهاي انسان دوستانه مانند پرداخت زكات، حمايت از محرومان و آسيب ديدگان سيل داشته اند.
حجت الاسلام حسن صادقي نسب ابراز اميدواري كرد، با توجه به حجم بارندگي و دستاوردهاي آن در بخشهاي مختلف به خصوص كشاورزي مشاركت مردم گناباد در پرداخت زكات طي سالجاري افزايش يابد.
وي همچنين بر استفاده بيشتر از ظرفيت رسانه ها و فضاي مجازي براي هم افزايي و ترويج فرهنگ پرداخت زكات در گناباد تاكيد كرد.
حامد قرباني فرماندار گناباد هم با اشاره به دستاودرهاي پرداخت زكات و ظرفيتهاي اين شهرستان در اين زمينه خواستار هم افزايي و استفاده بيشتر از توان بخشهاي مختلف در اين زمينه شد.
گندم، جو، خرما، كشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زكات هستند.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053