۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85086737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ درصد از گنابادی‌ها در پرداخت زکات مشارکت کردند

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 85086737
۴۵ درصد از گنابادی‌ها در پرداخت زکات مشارکت کردند

گناباد-ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات گناباد گفت: پارسال ۴۵ درصد از افراد واجد شرایط برای پرداخت زکات در این شهرستان مشارکت داشته‌اند که این رقم ۲۵ درصد بیشتر از حد انتظار بوده است.

محسن فولادی پور روز سه شنبه در جلسه شورای زکات گناباد افزود: بر طبق پیش‌بینی ها انتظار می رفت، ۲۰ درصد جمعیت و افراد دارای شرایط شهرستان گناباد در زمینه پرداخت زکات سال قبل مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات طی سال گذشته در شهرستان گناباد جمع آوری شد.

فولادی پور ادامه داد: از این میزان هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات مستحبی، پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات فطریه و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کفاره تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر مراجع تقلید اولویت هزینه کرد زکات کمک به محرومان است، افزود: از مسوولان و دست اندرکاران خواسته می شود که بیشتر جهت دهی هزینه کرد زکات را برای حمایت از افراد محروم و تامین جهیزیه زوجین بی بضاعت قرار دهند و از هزینه کرد آن در بخشهای عمرانی خودداری کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد اضافه کرد: زکات باید با اولویت معیشت، درمان، تحصیل، مسکن و جهیزیه برای افراد محروم هزینه شود.

فولادی پور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد بیشتر وجوه دریافتی زکات در امور معیشتی و تحصیل و کاهش تنگناهای اقتصادی این افراد هزینه می شود و از هزینه کرد آن در امور عمرانی تا حد امکان خودداری می شود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پرداخت زکات در این شهرستان گفت: باید از همه ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات بهره گرفت.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha