۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83311235
T T
۰ نفر

فراخوان نهمين جشنواره بين المللي دف نواي رحمت اعلام شد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83311235
فراخوان نهمين جشنواره بين المللي دف نواي رحمت اعلام شد

سنندج - ايرنا - رئيس حوزه هنري كردستان از آغاز ثبت نام براي شركت در نهمين جشنواره بين المللي دف نواي رحمت با شعار «هنر، همگرايي و مهرباني» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امين مرادي روز يكشنبه اظهار داشت: با توجه به اهميت موسيقي عرفاني كردستان حوزه هنري در جهت معرفي اين ويژگي اقدام به برگزاري جشنواره اي موسيقي با محوريت دف كرد كه بسيار مورد توجه قرار گرفت و زمينه معرفي اين استان به عنوان پايتخت دف جهان را فراهم كرد.
دبير جشنواره دف نواي رحمت افزود: از ويژگي هاي اين جشنواره توجه به نواهاي عرفاني و خانقاهي است و اين نواها را در سراسر ايران معرفي و هم اكنون با ارتباطي كه بين دف نوازان كشوري بر قرار شده، دف در بين علاقه مندان موسيقي ايران از جايگاه ويژه اي برخوردار است و هر سال شاهد حضور و كشف استعدادهاي جديدي در اين زمينه هستيم.
وي يادآور شد: ثبت سنندج به عنوان مركز ساخت دف و دف نوازي از ديگر ويژگي هاي اين جشنواره بود كه با گردهمايي يك هزار دف نواز سنندجي به عنوان اجتماعي بزرگ دف نوازي جهاني در عمارت خسروآباد حاصل شد و دف را جهاني كرد.
رئيس حوزه هنري كردستان تقدير از پيشكسوتان مولودي خواني و مفاخر موسيقي استان در دوره هاي مختلف اين جشنواره را از ديگر بخش هاي مهم عنوان كرد و گفت: در طول رقابت شركت كنندگان در بخش جنبي شاهد برگزاري اجراهاي موسيقي از نواحي مختلف ايران بوده ايم كه در اين دوره نيز ادامه خواهد يافت.
وي تاكيد كرد: در راستاي تحقق اهداف والاي نظام مقدس اسلامي نهمين جشنواره بين المللي دف نواي رحمت با شعار «هنر، همگرايي و مهرباني» همزمان با عيدين سعيدين قربان و غدير در سنندج برگزار مي شود.
مرادي ترويج مضامين و مفاهيم رفيع اسلامي و انساني، كشف و حمايت از استعدادهاي جوان، مقابله با تهاجم فرهنگي با بهره مندي از ظرفيت هاي فرهنگي و هنري فاخر و خلق و توليد آثار هنري فاخر و نمونه براي ابلاغ تعاليم اسلامي را از جمله اهداف اين جشنواره دانست.
وي به بخش گروه نوازي و مولودي خواني جشنواره اشاره كرد و افزود: گروه هاي شركت كننده تنها در يكي از اين بخش ها بر اساس مقررات اعلام شده مي توانند شركت كنند و در تمام بخش ها نفرات اول دوره گذشته با همان تركيب و يا در آن رده سني نمي توانند حضور داشته باشند.
دبير جشنواره دف نواي رحمت با اشاره به برگزاري نمايشگاه عكس دوره هاي گذشته و نمايشگاه موسيقي در زمان برگزاري جشنواره اظهار داشت: برگزاري ورك شاپ و نشست هاي تخصصي در اين دوره نيز پيش بيني شده است.
وي يادآور شد: شرايط جشنواره در بخش تك نوازي در 2 رده سني 13 تا 19 سال (نوجوانان) و 19 سال به بالا (بزرگسالان) است كه سن افراد شركت كننده در رده سني نوجوان بايد تا تاريخ برگزاري جشنواره از محدوده سني 13 تا 19 سال كمتر و بيشتر نباشد.
مرادي اضافه كرد: شركت كنندگان تا 22 تير ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره واقع در سنندج - خيابان شهيد تعريف پايين تر از بيمارستان شهيد قاضي كد پستي 15651- 66176 ارسال كنند.
رئيس حوزه هنري كردستان گفت: اعلام نتايج داوري مرحله اول و اسامي پذيرفته شدگان در بخش مسابقه پنجم مرداد ماه اعلام مي شود.
نهمين جشنواره بين المللي دف نواي رحمت از 22 تا 24 مرداد ماه در سنندج برگزار مي شود.
7348/9102