۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۶
کد خبر: 83320548
T T
۰ نفر
وضعیت آسیب های اجتماعی در زنجان ماهانه پایش و رصد می شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان از تشكیل كمیته ای برای تحلیل مقایسه ای روند آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و گفت: در این كمیته وضعیت آسیبهای اجتماعی در هر ماه به طور مستمر رصد و تحلیل می شود.

خدابخش مرادی نافچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان در 2 شاخص نشاط اجتماعی و میزان مطالعه، بر اساس پژوهش هایی كه در سال 93 انجام شد، رتبه دوم را در بین استان های كشور كسب كرد.
وی در خصوص اعتبار نتایج این مطالعات در زمان حاضر، اظهار داشت: به طور معمول تغییر رفتارهای اجتماعی آنقدر سرعت ندارد كه بخواهیم نتایج مطالعات انجام شده را در زمان حاضر نفی كنیم.
مرادی نافچی خاطرنشان كرد: اثر انعكاس نتایج مطالعات انجام شده در سال 93 این است كه ما هر چه پالس های مثبت به جامعه بدهیم و نشاط را در گفتمان جامعه جاری و ساری كنیم، و یا اهل مطالعه بودن شهروندان را تكرار كنیم، این امور می تواند پیام و نتیجه مثبتی در جامعه داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینكه هنوز آخرین وضعیت اجتماعی و فرهنگی در این استان رصد نشده است، گفت: به طور معمول قضاوت ها و تحلیل ها در این زمینه بر اساس پایش انجام شده در سال 93 است.
وی اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی چند كار عمده را در دستور كار داریم كه تدوین برنامه عملیاتی در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی یكی از مهم ترین آن ها است كه در این زمینه ماموریت های دستگاهها، تعریف و شاخص گذاری شده است.
مرادی نافچی افزود: دومین برنامه، تشكیل كمیته ای برای تحلیل مقایسه ای روند آسیب های اجتماعی به لحاظ آماری است، تا روند آسیب ها نسبت به مدت مشابه و وضعیت آن مورد بررسی و واكاوی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تحلیل آسیب های اجتماعی نیز با 2 رویكرد انجام می شود كه شامل رصد وضعیت كل استان و نیز تحلیل وضعیت نقطه ای و شهرستانی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینكه به استناد گزارش دبیرخانه شورای امنیت كشور، زنجان از لحاظ میزان امنیت، جزو پنج استان امن كشور است، گفت: در زمینه میزان شیوع مصرف مواد مخدر نیز، زنجان جزو استان های رده پایین در كشور محسوب می شود.
3088