۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰
کد خبر: 83323108
T T
۰ نفر
تك خواني يك زن در ابيانه نطنز ارتباطي با تورهاي گردشگري ندارد

كاشان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با اشاره به انتشار تصاويري در فضاي مجازي مبني بر آوازخواني يك زن گفت: ماجراي تك خواني يك زن در روستاي ابيانه شهرستان نطنز در قالب تورهاي گردشگري زير نظارت اين مجموعه نبوده است.

فريدون الهياري شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته، اين اقدام در روستاي تاريخي و گردشگري ابيانه مربوط به سفري گروهي و دوستانه در هفته گذشته بوده كه ارتباطي به تورهاي گردشگري مجوزدار نداشت.
وي بيان كرد: اين گروه كه در حال سفر به استاني ديگر بودند، به ابيانه نيز سفري كوتاه داشتند كه آن اقدام نادرست هم در جريان آن سفر در گوشه اي از اين روستا و در محلي كم تردد صورت گرفته بود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان اضافه كرد: پس از اطلاع از موضوع يگان حفاظت ميراث فرهنگي مستقر در روستاي ابيانه به محل مراجعه و از ادامه آن شرايط جلوگيري كردند.
وي با اشاره به اينكه تعداد قابل توجهي از مردم در قالب تورهاي گردشگري مسافرت نمي كنند، تاكيد كرد: همه تلاش ميراث فرهنگي اعمال نظارت بر فعاليت تورهاي گردشگري داراي مجوز است و بر اين اساس تورهاي گردشگري و آژانس هاي مسافرتي موظف به حفظ شئونات اسلامي و احترام به فرهنگ و آداب جوامع محلي هستند.
الهياري عنوان كرد: بيشتر تورهاي گردشگري مجوزدار قوانين و مقررات را رعايت مي كنند و راهكارهاي قانوني جهت برخورد با تخلف ها از جمله هنجارشكني و ساير رفتارهاي خارج از چارچوب وجود دارد.
وي تصريح كرد: در اين ماجرا نيز دستگاه هاي ذيربط پيگير هستند تا ديگر شاهد تكرار چنين مواردي در مكان هاي گردشگري نباشيم.
تصاويري از آوازخواني يك زن در ميان جمعي از گردشگران در روستاي ابيانه واكنش هايي را روزهاي گذشته از سوي برخي كاربران در فضاي مجازي به دنبال داشته است.
ابيانه در فاصله 40 كيلومتري شمال غربي نطنز، در دامنه كوه كركس، جزو كهن‌ترين روستاهاي كشور از نظر معماري سنتي مي باشد كه آثار و ابنيه اي از دوران هخامنشيان تا قاجاريه را در خود دارد.
شهرستان نطنز با جمعيت نزديك به 47 هزار نفر در فاصله 125 كيلومتري شمال اصفهان واقع مي باشد.
7472/8123