۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83331023
T T
۰ نفر
بیش از ۷۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۰۰ خوابگاه اسکان یافتند

تهران- ایرنا- بیش از ۷۵ هزار و ۵۰۰ دانشجوی مجرد و متاهل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ۵۰۰ خوابگاه ملکی، وقفی، استیجاری، مشارکتی، خودگردان و متاهلی این دانشگاه ها اسکان یافته اند.

به گزارش روز سه شنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان شهریور ماه سال گذشته، از مجموع ۷۵ هزار و ۵۳۲ دانشجوی علوم پزشکی، بیش از ۶۰ هزار دانشجو در خوابگاه های ملکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اسکان یافتند. افزون بر این، ۲۵ خوابگاه نیز به ۷۶۲ دانشجوی متاهل این دانشگاه ها اختصاص یافت.


همچنین، ۳۰۴ دستگاه خوابگاه دانشجویی ملکی کار اسکان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را بر عهده دارند که از این تعداد، ۱۸۱ خوابگاه دخترانه و ۱۲۳ خوابگاه پسرانه هستند.


بر اساس آمار اعلامی تعداد کل خوابگاه‌ های دانشجویی وقفی، ۱۲ خوابگاه است که از این تعداد هفت خوابگاه متعلق به دخترانه و پنج خوابگاه پسرانه است.


از مجموع تعداد ۵۰۰ دستگاه خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور، ۴۷ خوابگاه مالکیت استیجاری دارند که بر این اساس ۱۷ خوابگاه استیجاری دخترانه و ۳۰ خوابگاه استیجاری پسرانه، اسکان برخی از دانشجویان علوم پزشکی را در اقصی نقاط کشور عهده‌ دار هستند.


بر همین اساس، تعداد خوابگاه‌ های مشارکتی دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور، در مجموع ۳۸ خوابگاه است که از این تعداد ۲۴ خوابگاه پسرانه و ۱۴ خوابگاه دخترانه هستند. همچنین تعداد کل خوابگاه ‌های دانشجویی خودگردان ۷۴ خوابگاه است که دانشجویان دختر در ۳۹ خوابگاه استیجاری و پسران در ۳۵ خوابگاه با این نوع مالکیت، اسکان داده می ‌شوند.


بر اساس آمارهای رسیده، دانشجویان متاهل علوم پزشکی در سراسر کشور، در ۲۵ خوابگاه متاهلی اسکان داده شده‌ اند.


همچنین ظرفیت خوابگاه ‌های دانشجویی به تفکیک نوع مالکیت دانشگاه‌ های علوم پزشکی اعلام شد که بر این اساس، تعداد ۶۰ هزار  ۱۸۴ دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه‌ های ملکی مستقر هستند و تعداد یکهزار و ۴۹۳ دانشجوی در خوابگاه‌ های وقفی اسکان داده شده ‌اند.


بر اساس آمارهای رسیده از سوی اداره رفاهی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تا پایان شهریور ۹۷، تعداد ۵ هزار و ۴۹ دانشجو در خوابگاه ‌های استیجاری و تعداد ۲ هزار و ۸۲۰ نفر در خوابگاه‌ های مشارکتی اسکان داده‌ شده ‌اند.۷۶۲ دانشجوی متاهل در خوابگاه‌ های متاهلی دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور اسکان داده شده‌ اند.


دانام**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha