۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83340019
T T
۰ نفر
اساس جمهوری اسلامی مبتنی بر بُعد بینشی امام خمینی (ره) است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اساس برپایی انقلاب و جمهوری اسلامی مبتنی بر بُعد بینشی حضرت امام خمینی (ره) است که می توان آنرا مهمترین ویژگی شخصیتی آن بزرگوار دانست..

حجت الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حضرت امام (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بودند، افزود: ایشان با مطرح کردن جمهوری و تاکید بر گرفتن جمهوریت نظام از بطن اسلام، دموکراسی واقعی را پایه گذاری کردند


وی گفت: در منظومه فکری امام خمینی (ره) می‌بینیم که ایشان اسلام را سلسه وار مطالعه و در بینش و جهان بینی خود تبیین کرده است و بینش مقام معظم رهبری هم، به عنوان خلف صالح ایشان بر همین مبناست و به همین علت هدف شناسی دقیق امام (ره) موجب شد تا از هدف گذاری ها برای نیل به اهداف دست نیافتنی دوری کرده و اهدافی را برای انقلاب و نظام پیش بینی کنند که ملموس و دست یافتنی باشد.


وی افزود: هنگامی که انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید، بسیاری از انقلابیان تصور کردند که کار تمام و به پایان رسیده است اما در همان زمان امام (ره) فرمودند اکنون آغاز کار است و این انقلاب ادامه دارد.


وی افزود: برخی تعجب کردند که مگر هدف کوتاه کردن دست شاه و اجانب از مملکت نبود پس چرا اکنون که این اتفاق افتاده امام (ره) می‌گویند تازه آغاز کار است؟ اما این طور نبود و امام هدفی داشت که ایجاد جمهوری اسلامی بخشی از آن بود و این هدف ادامه مبارزه تا رفع فتنه در سراسر جهان است و در واقع امام خمینی (ره) برای انتظاری که برای همه مهم است و همه در پی آن هستیم یعنی ظهور امام زمان (ع) و فراگیر شدن عدالت اسلامی، مقدمه چینی می‌کردند.


خادمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با شاخص‌های دقیق اسلامی و فقهی تئوریزه و عملیاتی کردند، افزود: آنچه از منظومه فکری امام درک می‌کنیم این است که آن رهبر روشن بین برای انقلاب و نظام اسلامی گام به گام اهدافی را در نظرگرفته است که با برنامه‌های منظم یکی بعد از دیگری محقق شد.


وی با بیان اینکه حتی نام گذاری انقلاب اسلامی نیز دقت نظر امام (ره) را می‌رساند، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، و بعد در گام دیگر در پی شکل دادن جامعه اسلامی و دولت اسلامی بودند.


وی افزود: حضرت امام (ره) حرکت به سمت تمدن اسلامی و تحقق آنرا، که مقام رهبری نیز بر آن تاکید دارند، هدف مهمی بر می‌شمردند که پس از تحقق اهداف گفته شده باید به آن رسید.


حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از سازشکاری و نیز اقدامات مسلحانه نیز پرهیز داشتند، افزود: گاهی در کشاکش حوادث انقلاب عده‌ای به ایشان می‌گفتند باید کوتاه آمد و بگذاریم شاه بماند که پاسخ امام خمینی (ره) تنها «نه» بود و یا در مقاطعی عده‌ای بر مبارزه مسلحانه اصرار داشتند که با مخالفت امام مواجه شدند.


وی با بیان اینکه این نکات از ویژگی‌های مبارزاتی امام خمینی (ره) بود، اظهار داشت: این مؤلفه مبارزاتی امام (ره) در پیشبرد انقلاب کاملاً به چشم می‌خورد و در اطلاعیه‌ها، سخنرانی‌ها و نیز شاگردانی که امام (ره) تربیت کردند از سازشکاری و یا مبارزه مسلحانه خبری نیست.


ب/۵۱۳۲ ‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha