۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83341091
T T
۰ نفر
پرهیز از دو قطبی شدن جامعه از خواسته های مهم حضرت امام(ره) بود

سنندج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: یکی از خواسته ها و تاکیدات امام خمینی (ره) حفظ وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه بود.

حجت الاسلام مختار کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام‌خمینی (ره) معتقد بودند که مردم باید دخالت مستقیم و بی واسطه در سرنوشت خودشان داشته باشند و این صرفاً یک ژست و شعار نیست بلکه در عمل نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی و براساس دیدگاه بلند امام اجرا شده است.

وی افزود: با توجه اینکه همواره افرادی بوده‌اند که برای منفعت شخصی و حزبی جامعه را به سمت دو قطبی کردن سوق داده و خسارت جبران ناپذیری به مردم و نظام وارد کرده‌اند لذا معمار کبیر انقلاب بر حفظ یکپارچگی ملت در همه زمان‌ها تاکید داشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: امروز همه ما وظیفه داریم براساس نقشه راه حضرت امام و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به عنوان خلف شایسته آن بزرگوار در مسیر الهی ترسیم شده برای رسیدن به قله‌های رفیع سعادت و خوشبختی حرکت کنیم.

** امام خمینی نمونه‌ای کامل از یک انسان خانواده دوست

وی در ادامه به جایگاه خانواده از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام بزرگوار ما نمونه کامل یک انسان خانواده دوست هم به لحاظ توجه به حقوق زن وهم به لحاظ تربیت فرزندان و یکی از انسان‌های وارسته وموفق در زندگی زناشویی با محوریت خانواده دینی بودند.

حجت الاسلام کرمی افزود: نحوه زندگی امام خمینی (ره) در برخورد با همسر و فرزندان و توجه جدی ایشان به مقوله خانواده براساس آموزه‌های دینی امروز برای نسل جوان ما سراسر درس و الگوی آموزشی و تربیتی است.
وی یادآور شد: از دیدگاه امام (ره) زنان در حقوق برابرند و این ادعا را به منصه ظهور رساندند و تمام حقوق زن که در اسلام تعریف شده است را در حق همسرشان اجرا کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آن بزرگوار نسبت به تربیت فرزندان هم براساس اصول اسلام و به اصطلاح دیدگاه نسل امروز بر اساس روانشناسی کامل و دقیق خانواده عمل کردند.
امام خمینی ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی، در شهرستان خمین در بیت تاریخی و قدیمی در مرکز این شهر متولد شد و تا سن ۱۹ سالگی در این مکان زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی در حوزه علمیه عازم اراک شد.
امام سید روح الله خمینی به دنبال بروز مشکل دستگاه گوارش در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در سن ۸۷ سالگی به دیار باقی شتافت.
۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha