۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبر: 83346876
T T
۰ نفر
نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری: دعوت نشدن قنبری به دلیل انتقاد او نیست

تهران- ایرنا- نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری دلیل دعوت نشدن «مرضیه قنبری» به اردوی تیم ملی را فنی دانست و گفت: اگر بحث فضای مجازی بود با توجه به تعهدی که حراست از وزنه برداران گرفته است محروم می شد نه اینکه به اردو دعوت نشود.

«بهار بهرامی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هیچ نقشی در ارتباط با انتخاب وی برای اردوی تیم ملی نداشتم. دلیل دعوت نشدن او به اردو فنی است. این وزنه بردار با توجه به نظر مربی با نوجوانی که به لحاظ وزنی ۲۰ کیلو تفاوت دارد، برابر می‌زند. اگر او را برای مسابقات قهرمانی آسیا در چین انتخاب کردیم به این دلیل است که به لحاظ امتیاز تیمی نفع بیشتری برای ملی پوشان داشته است.

وی افزود: قنبری پیش از این میله نداشت و از اداره کل شهرستان چناران درخواست میله کرد که این خواسته او مورد پذیرش قرار گرفت و به آن رسید. اما اینکه به اعتراض کردن با پست گذاشتن در فضای مجازی ادامه دهد، این شیطنت‌ها برای احقاق حق اشتباه است و ورزشکاران دیگر نیز از وی پیروی خواهند کرد. با توجه به اینکه سیاست وزارت ورزش ورزشکار سالاری نیست، ورزشکاران از مسیر درستی چون مراجعه به هیأت‌های استان‌ها و اداره کل، احقاق حق کنند.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری بیان کرد: این شیطنت‌ها در آستانه انتخابات فدراسیون، جلوه خوبی ندارد و افرادی که به این حواشی دامن می‌زنند به حساسیت زنان در وزنه برداری و مشکلاتی که همواره پیش روی آنها بوده و نیز فضایی که پس از انتخابات ایجاد خواهند کرد، توجه نمی‌کنند. اگر بحث فضای مجازی بود «مرضیه قنبری» به دلایلی که مطرح کردنش درست نباشد محروم می‌شد، نه اینکه به اردوی تیم ملی دعوت نشود. ورزشکاران ما یاد نگرفتند که برای احقاق حق به هیأت استان‌ها رجوع کنند.

وی گفت: اگر ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور رکورد مد نظر را ثبت کنند به اردو دعوت می‌شوند. در صورت موافقت سرپرست فدراسیون وزنه برداری، می‌توان از خبرنگاران برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور دعوت کرد تا از نزدیک شاهد وزنه زدن قنبری باشند و موضوعی را که عنوان کردم را تأیید کنند.

بهرامی درخصوص اردوی ملی پوشان اظهار داشت: اردوی تیم ملی وزنه برداری و دختران نوجوان از روز دوشنبه آغاز شد و این وزنه برداران برای کسب سهمیه المپیک باید در مسابقات جهانی تایلند حضور یابند. رقابت‌هایی که برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و شرایط بدست آوردن ۲ سهمیه را برای وزنه برداران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسابقات جهانی فیجی را به دلیل شرایط سخت اقتصادی از دست دادیم اما مسابقات جهانی تایلند یکی از کلیدهای موفقیت برای ورود به المپیک است.

بهرامی بیان کرد: اگر بودجه خوبی داشته باشیم حتماً نوجوانان را در کنار بزرگسالان راهی این رقابت‌ها خواهیم کرد. همچنین کادر فنی رکوردی را برای بزرگسالان در نظر گرفته است اگر آن رکورد زده شود، قطعاً به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه خوبی برای ملی پوشان دانست و افزود: وزنه برداران با تمرین مستمر در این رقابت‌ها حضور یافتند و این مسابقات شرایط خوبی برای ورزشکاران ما فراهم کرد تا تکنیک‌های وزنه برداران برجسته دنیا را بررسی کنند و سطح خود را بسنجند. از زمانی که در مسابقات قهرمانی آسیا در چین شرکت کردیم تاکنون دختران وزنه بردار از نظر تکنیکی و انگیزشی بهتر شدند. همچنین نوجوانان وزنه بردار در المپیاد ورزشی در استان‌ها تمرین می‌کنند و از امروز به ما می‌پیوندند.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: امیدوارم مسابقات جهانی، چهره وزنه برداران ایرانی را برای همگان در سراسر دنیا آشنا کند. دختران ما برای نخستین بار در مسابقات جهانی حضور می‌یابند و رفتن بر روی تخته در این مسابقات بسیار برای آنها ارزشمند است. امیدوارم از این پس شاهد موفقیت‌های بسیاری در این عرصه باشیم گرچه این روزها به انتظار انتخاب ریاست این فدراسیون نشسته‌ایم.

بهرامی درخصوص تأیید لباس وزنه برداران برای مسبقات جهانی تایلند، گفت: لباس ملی پوشان را برای تأیید به فدراسیون جهانی فرستادیم. گرچه پیش از آن در مسابقات قهرمانی آسیا یکبار تاییدیه آن را گرفتیم اما به یاد دارم فدراسیون جودو تاییدیه فدراسیون آسیایی را تنها گرفته بود و هنگامی که نمایندگان کشورمان در رقابت‌های جهانی حضور یافتند اجازه مسابقه به ورزشکاران را ندادند.

رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۹ آسیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو روزهای سوم تا هشتم اردیبهشت در شهر نینگبو چین برگزار شد و تیم ملی وزنه برداری زنان ایران نیز برای نخستین مرتبه در این پیکارها حضور پیدا کرد.

در رقابت‌های گروه A دسته ۷۶ کیلوگرم که مرضیه قنبری نماینده کشورمان نیز حضور داشت وی به مصاف تعدادی از بهترین‌های جهان از کره شمالی، کره جنوبی و چین رفت که در نهایت با رکورد ۷۰ کیلوگرم در یک ضرب، ۸۵ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۱۵۵ کیلوگرم نفر نهم آسیا شد.

اردوی تیم ملی وزنه برداری زنان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ بزرگسالان جهان در تایلند از روز گذشته با حضور ۱۰ وزنه بردار در محل کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.

بنابر اعلام فدراسیون وزنه برداری، برهمین اساس کادر فنی تیم ملی زنان، ۱۰ وزنه بردا ر شامل سیده الهام حسینی (لرستان)، الناز باجلانی (کردستان)، پوپک بسامی (تهران)، ابریشم ارجمندخواه (تهران)، پارمیدا محمودیان (گلستان)، پریسا جهانفکریان (کهگیویه و بویراحمد)، مریم زارع (فارس)، فروغ یونسی (بوشهر)، حدیثه حاج کناری (مازندران) و یکتا جمالی (اصفهان) به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۹ بزرگسالان جهان در تایلند، ۲۷ شهریورماه تا پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

ورزشی **۹۱۲۸**۱۰۶۷**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha