۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83350282
T T
۰ نفر

هفته پرکار توسک برای یافتن جانشین یونکر

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83350282
هفته پرکار توسک برای یافتن جانشین یونکر

تهران - ایرنا - رئیس شورای اروپایی برای رایزنی با مقامات اروپا بمنظور یافتن رئیس جدید کمیسیون اروپا روزهای پرکاری پیش رو دارد.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپایی قرار است برای رسیدن اتحادیه اروپا به یک جمع بندی بر سر جانشینی «ژان کلود یونکر»، با شماری از مقامات کشورهای عضو دیدار و گفت وگو کند.
نشریه آلمانی "هندلز بلات" با اعلام این مطلب نوشت: به همین منظور رئیس شورای اروپایی طی روزهای آینده به چند کشور سفر می کند؛ وی که روز گذشته (سه شنبه) در بروکسل با «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا گفت وگو کرده، امروز (چهارشنبه) در مادرید با «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا دیدار می کند و فردا (پنجشنبه) نیز برای دیدار با «آنتونیو کاستا» نخست وزیر پرتغال راهی لیسبون می شود.
توسک همچنین هفته آینده با روسای فراکسیون های مختلف پارلمان اروپا رایزنی می کند تا به یک توافق حداکثری برای انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپا برسد.
این در حالیست که گمانه زنی ها برای جانشینی یونکر ادامه دارد و مقامات اروپایی بر سر یک نامزد واحد هنوز به توافق نرسیده اند.
اصلی ترین اختلاف بین سران آلمان و فرانسه دیده می شود؛ در حالیکه "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان از نامزدی «مانفرد وبر» سیاستمدار آلمانی که با حزب «مردم اروپایی» بیشترین آرا را در انتخابات پارلمان اروپا به دست آورده، حمایت می کند، "امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه، وی را فردی بی تجربه و گزینه ای نامناسب برای هدایت اصلی ترین پست ریاستی در اتحادیه اروپا می داند.
با این حال رئیس جمهوری فرانسه در جدیدترین اظهار نظر خود گفته در صورتی که صدر اعظم آلمان بدنبال تکیه زدن بر جایگاه «ژان کلود یونکر» رئیس کنونی کمیسیون اروپا باشد، از وی حمایت خواهد کرد.
هر چند مرکل گفته که با تمام شدن چهارمین دور از دوران صدراعظمی او در آلمان در سال ۲۰۲۱ از عالم سیاست خارج می‌شود اما برخی در اتحادیه اروپا امیدوارند با توجه به تجارب گسترده و تعهدات او به اتحادیه اروپا، وی در برنامه‌های خود تجدیدنظر کند.

اروپام ** ۶۱۴۳ ** ۱۰۷۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha