۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83372506
T T
۰ نفر
«وبر» از نامزدی ریاست کمیسیون اروپا کنار گذاشته می شود

تهران- ایرنا- نامزد اصلی مورد حمایت آلمان برای جانشینی «ژان کلود یونکر» به دلیل ناتوانی در کسب حمایت اکثریت فراکسیون های پارلمان و مقامات اروپا از این رقابت کنار گذاشته می شود.

نشریه آلمانی هندلز بلات از احتمال خارج شدن نام گزینه مورد حمایت «آنگلا مرکل» برای ریاست کمیسیون اروپا، از فهرست نامزدهای بالقوه این سمت خبر داد.
بر این اساس «مانفرد وبر» سیاستمدار حزب سوسیال مسیحی آلمان و سرلیست «حزب مردم اروپایی» که بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا را تشکیل می دهد، بخت زیادی برای تصدی این سمت ندارد.
وبر چهارشنبه شب با مرکل و «آنته کارن باور» رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان دیدار می کند که نتیجه آن نقشی تعیین کننده در آینده کاری وی خواهد داشت.
به نوشته هندلز بلات احتمال زیادی وجود دارد که مرکل و کارن باور از وبر بخواهند از نامزدی خود برای احراز ریاست کمیسیون اروپا انصراف دهد.
دوشنبه آینده در حالی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای معرفی نامزدهای مورد حمایت خود گرد هم می آیند که نشست پیشین آنها در هفته گذشته بدون اجماع بر سر نامزدی خاص پایان یافت.
بجز وبر دو نامزد دیگری که برای جانشینی یونکر دورخیز کرده اند یکی «فرانس تیمرمان» هلندی نامزد سوسیالیست ها و دیگری «مارگرته وستاگر» دانمارکی نامزد لیبرال ها هستند که حمایت از آنها از سوی گروه های مذکور ادامه دارد.
دیپلمات های اروپایی می گویند در نشست دوشنبه نیز وبر بختی برای انتخاب نخواهد داشت و بهتر است که از این نامزدی صرفنظر کند.
این نشریه آلمانی در ادامه از رایزنی ها بین مقامات حزب دموکرات مسیحی آلمان برای معرفی گزینه ای جدید برای تصدی این سمت مهم در اتحادیه اروپا خبر داد و اعلام کرد احتمالاً نامزد جدید یکشنبه شب معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha