۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83375091
T T
۰ نفر
بخت سیاستمدار هلندی برای ریاست کمیسیون اروپا افزایش یافت

تهران- ایرنا- با منتفی شدن ریاست «مانفرد وبر» آلمانی بر کمیسیون اروپا، بخت رقیب هلندی وی «فرانس تیمرمان» برای جانشینی «ژان کلود یونکر» افزایش یافته است.

نشریه آلمانی تاگس شاو در گزارشی از وجود اختلافات گسترده بین مقامات اروپایی در انتخاب فردی مناسب برای ریاست کمیسیون اروپا خبر داد.
بر این اساس نامزدی «مانفرد وبر» رئیس فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا که از حمایت مستقیم «آنگلا مرکل» برخوردار است با توجه به عدم حمایت از سوی دیگر مقامات اروپایی منتفی است.
به نوشته تاگس شاو هر چند وبر دیگر جزو گزینه های موجود برای ریاست کمیسیون اروپا نیست اما توافق هایی برای احراز پست های اجرایی دیگر اتحادیه اروپا توسط وی در جریان است.
به این ترتیب «فرانس تیمرمان» هلندی شانس بیشتری برای جانشینی «ژان کلود یونکر» به دست آورده و انتظار می رود سران کشورهای اروپایی در نشست پیش روی خود در مورد وی به اجماع برسند.
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی فردا (دوشنبه) برای معرفی نامزدهای مورد حمایت خود گرد هم می آیند که نشست پیشین آنها در هفته گذشته بدون اجماع بر سر نامزدی خاص پایان یافت.
بجز وبر دو نامزد دیگری که برای جانشینی یونکر دورخیز کرده اند یکی «فرانس تیمرمان» هلندی نامزد سوسیالیست ها و دیگری «مارگرته وستاگر» دانمارکی نامزد لیبرال ها هستند که حمایت از آنها از سوی گروه های مذکور ادامه دارد.
دیپلمات های اروپایی می گویند در نشست دوشنبه نیز وبر بختی برای انتخاب نخواهد داشت و بهتر است که از این نامزدی صرفنظر کند.

تیمرمان ۵۷ ساله، سیاستمدار هلندی که اکنون نیز معاونت کمیسیون اروپا را برعهده دارد، هنگام اعلام نامزدی خود در انتخابات پارلمان اروپا تاکید داشت که این انتخابات در وضعیتی بسیار حساس و در زمانی که قاره اروپا دچار جدی‌ترین بحران‌های دوران حیات خود است، برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha