۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
کد خبر: 83376548
T T
۰ نفر
نشریه بیلد: «جنگ اعصاب» سران اروپا بدون نتیجه پایان یافت

تهران-ایرنا- نشریه بیلد آلمان از نشست طولانی سران اروپا برای تعیین روسای پست های کلیدی نظیر کمیسیون اروپا و شورای اروپا به عنوان «یک جنگ اعصاب» نام برد.

سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در حالی تمام شب گذشته را به مذاکره در مورد نامزدهای احراز ریاست پست های «کمیسیون اروپا»، «شورای اروپا» و «پارلمان اروپا» پرداختند که ۱۳ ساعت بحث و جدل آنها بدون نتیجه پایان یافت.
نشریه بیلد آلمان با اشاره به این مذاکرات طولانی و اعصاب خردکن نوشت: در حالی که سران اروپا قصد یک گردهمایی کوتاه تا صرف شام را داشتند، این مذاکرات تا سرو صبحانه به طول انجامید.
بر این اساس سران اروپایی نتوانستند در مورد گزینه اصلی ریاست بر کمیسیون اروپا که کلیدی ترین سمت در اتحادیه اروپا به شمار می رود، به اجماع برسند.
طبق قوانین اروپا، برای تصمیم گیری در این موارد باید اکثریت اعضا (دست کم ۲۱ کشور که ۶۵ درصد جمعیت کل اروپا را نمایندگی کنند) موافقت کنند.
مذاکرات در حالی امروز ادامه یافته که مخالفت ها با نامزدی «فرانس تیمرمان» هلندی برای جانشینی «ژان کلود یونکر» وجود دارد. هر چند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه موافق انتخاب وی است.
در همین ارتباط «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا می گوید کشورش با بسته ای از اسامی که شامل نام تیمرمان هم باشد، مشکلی ندارد.
در نشست شب گذشته بار دیگر برخی اعضا مخالفت شدید خود را با «مانفرد وبر» نامزد مورد حمایت آلمان برای ریاست کمیسیون اروپا اعلام کرده اند.
با این حال با توجه به اینکه وی رهبر بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا است، احتمال انتخاب وی به عنوان رئیس پارلمان اروپا قوت گرفته است.
برخی گمانه زنی ها از احتمال موکول شدن ادامه جلسه سران اروپا به روز پانزدهم جولای (بیست و چهارم تیرماه) حکایت دارد، چرا که قرار است روز شانزدهم جولای رئیس کمیسیون اروپا رسماً انتخاب شود.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی از شب گذشته برای معرفی نامزدهای مورد حمایت خود گرد هم آمده اند که نشست پیشین آنها در هفته گذشته بدون اجماع بر سر نامزدی خاص پایان یافت.
بجز وبر دو نامزد دیگری که برای جانشینی یونکر دورخیز کرده اند یکی «فرانس تیمرمان» هلندی نامزد سوسیالیست ها و دیگری «مارگرته وستاگر» دانمارکی نامزد لیبرال ها هستند که حمایت از آنها از سوی گروه های مذکور ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha