۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83376319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشه کفش هیدج و کلینیک صنعت، طرح های موفق اقتصاد مقاومتی

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان زنجان گفت: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان، طرح های خوشه کفش هیدج و استقرار و پیاده‌ سازی کلینیک صنعت، جزو پنچ پروژه موفق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته قرار گرفت.

ایرج احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پنج طرح موفق اقتصاد مقاومتی در هر استان معرفی شده که ۲ پروژه خوشه کفش هیدج و استقرار و پیاده‌سازی کلینیک صنعت که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اجرا شده در بین پروژه‌های موفق استان زنجان قرار دارد.

وی، ارتقای فناوری و ارائه خدمات توسعه‌ای خوشه‌های کسب و کار و شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی را از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد و اظهار داشت: هدف از توسعه خوشه کفش هیدج، ایجاد و ثبت برند و افزایش صادرات این محصول است که با اجرای برنامه‌های عملیاتی، همکاری ذینفعان و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی از حضور فعالان این عرصه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، تاثیر مطلوب و به سزایی در رسیدن به اهداف تعیین شده دارد.

احمدی با بیان اینکه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی راکد، یکی از مباحث مهم حوزه صنعت و تولید است، خاطرنشان کرد: همانطور که برای درمان هر بیماری نیاز به تشخیص صحیح است برای راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد نیز ابتدا باید عوامل و عوارضی که موجب تعطیلی واحد شده، شناسایی و سپس به ارائه راهکار پرداخت.

این مسئول ادامه داد: بنابراین شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حل این مشکل، اقدام به راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان کرد که افرادی با تخصص‌های مختلف از جمله مالی، بیمه‌ای، صنعتی و بازرگانی در آن فعال هستند و به صورت کاملاً علمی نسبت به عارضه‌یابی و ارائه راهکار برای واحدهای متقاضی اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: مشاوره و راهنمایی در زمینه ایجاد کسب و کارهای جدید، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تعیین اولویت‌های پروژه بهبود و اجرای آن، آموزش و ارتقای توانمندی مهندسان صنعتی و جلب مشارکت و اعتمادسازی میان مشاوران از خدمات مهم این کلینیک است.

وی اظهار داشت: برای پیگیری بهتر امور و رسیدن به نتیجه مطلوب، علاوه بر انجام تکالیف محوله از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر اساس تکالیف مجمع، امسال بر روی پنج برنامه شاخص برای اجرا در شهرک‌های صنعتی استان تمرکز داشته و برای تحقق ۱۰۰ درصدی ان تلاش می‌کنیم.

احمدی اضافه کرد: بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان ۴)، احداث ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان و تکمیل و واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان، توسعه خوشه چاقوی زنجان، احداث پست برق در شهرک صنعتی سلطانیه و طراحی و واگذاری سایت‌های ویژه کارگاهی در شهرک‌های صنعتی اشراق، نوآوران و خدابنده، پنج برنامه شاخص این شرکت در سال جاری برای رونق تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان یاد آور شد: علاوه بر این پنج برنامه که برای سال جاری پیش‌بینی شده، پنج برنامه شاخص دیگر نیز در چشم‌انداز سه ساله پیش‌بینی شده که امیدواریم با عملیاتی شدن این برنامه‌ها شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش صنعت و اقتصاد استان باشیم.

۹۵۵۶/‌۸۰۶۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha