۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83376837
T T
۰ نفر
اشپیگل : دیدار با کیم، شیرین کاری جدید ترامپ برای انتخاب مجدد

تهران - ایرنا - نشریه اشپیگل با اشاره به دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی، از آن به عنوان یک شوی انتخاباتی نام برد که تنها مصرف داخلی برای انتخابات آمریکا دارد.

روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کرد.
یک نشریه آلمانی در خصوص این دیدار این سوال را مطرح کرد که: این دیدار بجز برخی اظهارنظرهای هیجانی و تبلیغات انتخاباتی چه نتیجه ای داشت؟
اشپیگل نوشت: تاریخ جهان مملو از تصاویری است که سیاستمداران ثبت کرده اند: زانو زدن «ویلی برانت» صدراعظم وقت آلمان در برابر یادبود کشته های جنگ جهانی در ورشو، «ریچارد نیکسون» روی دیوار چین، «جورج دبلیو. بوش» در برابر ویرانه های برج های دوقلوی نیویورک.
اما «دونالد ترامپ» از تاریخ درس نمی گیرد. او به عنوان یک ستاره شوی تلویزیونی که به عالم سیاست قدم گذاشته، تاثیر تصاویر بر ذهن مخاطبان را بیش از هر چیز مورد توجه قرار می دهد.
بر این اساس دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی در نقطه مرزی بین دو کره علاوه بر اینکه تصویری نمادین برای دوربین های تلویزیونی بود، همان چیزی بود که تیم تبلیغاتی ترامپ در شبکه های اجتماعی به دنبال آن بودند. تصاویری که با عناوینی مانند «دست دادن دو رهبر» و «چند گام ترامپ در خاک کره شمالی» به عنوان نخستین رئیس جمهور مستقر آمریکا دست به دست شد.
ترامپ از این تعبیر آنچنان سرخوش بود که در توییتش از آن با عنوان «خیلی باورنکردنی و خیلی تاریخی» یاد کرد، گویی تنها کلمات باورنکردنی و تاریخی میزان اهمیت این اتفاق را به خوبی نشان نمی دادند و باید قید «خیلی» پیش از آنها ذکر می شد.
رسانه های آمریکایی نیز به نوبه خود در این شوی تبلیغاتی شرکت کردند و صبح روز بعد برای آمریکایی هایی که در زمان این دیدار خواب بودند از اهمیت این دیدار گفتند.
«جان کارل» خبرنگار شبکه ای بی سی این دیدار را «بزرگترین لحظه در دوران ریاست جمهوری ترامپ» نامید و «سئونگ مین کیم» خبرنگار واشنگتن پست به این روز لقب «یکی از تاریخی ترین روزهای ترامپ» داد.
اما آنچه که در ورای این تعارفات ژورنالیستی و در پس این تصاویر نمادین دیده می شود چیست؟

اشپیگل می نویسد: این تردید وجود دارد که دیدار دیروز ترامپ با کیم تنها یک قرار دیگر برای گرفتن عکس های تبلیغاتی بوده باشد که در راهبرد سیاسی ترامپ بیش از هر اقدام سیاسی مورد تاکید بوده و در واقع یک شیرین کاری دیگر ترامپ برای انتخاب مجدد به ریاست جمهوری آمریکا است.



کارشناسان تاکید می کنند که چنین دیدارهایی کمترین تاثیر را در حل بحران کره شمالی و اختلافات واشنگتن-پیونگ یانگ داشته است.

در همین رابطه «میکه ایویانگ» کارشناس مسائل امنیتی آمریکا با انتشار تصویری از عملکرد روسای جمهوری پیشین آمریکا در قبال کره شمالی در صفحه توییتر خود نوشت: تمامی اسلاف ترامپ بیش از وی در مورد کره شمالی به توفیق دست یافتند، بدون اینکه شخصاً گام در خاک این کشور بگذارند.
به نوشته وی حضور رئیس جمهوری آمریکا در منطقه غیرنظامی بین دو کره هیچ دستاوردی برای واشنگتن نداشته است.
گفتنی است «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به عنوان نخستین رییس جمهوری این کشور روز گذشته (یکشنبه) با عبور از مرز مشترک دو کره در روستای پانمونجوم، وارد خاک کره شمالی شد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ابتدا در مرز مشترک دو کره با یکدیگر دیدار کردند و بعد از دست دادن و احوالپرسی، کیم از ترامپ دعوت کرد وارد خاک کره شمالی شود ترامپ نیز درخواست وی را پذیرفت و با پای پیاده چند قدم وارد خاک کره شمالی شد به این گونه ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا شد که در دوران مسئولیتش وارد خاک کره شمالی شده است.
ترامپ پس از دیدار ۵۰ دقیقه‌ای خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی بین دو کره به خبرنگاران گفت: «مشتاقانه منتظر یک توافق جامع هستیم فوق العاده است و روزی تاریخی خواهد بود مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه خواهد یافت عدم آزمایشی هسته‌ای و بالستیکی توسط کره شمالی در طول روند مداکرات نشانه حُسن نیت این کشور است پیونگ یانگ نیز موضوع از سرگیری مذاکرات را در هفته های آینده پذیرفت البته مهم این است که روند این مذاکرات بیشتر متمرکز بر هدف گذاری باشد، نه سرعت».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha