۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83375038
T T
۰ نفر
‬ترامپ: مذاکرات هسته ای با کره شمالی از سر گرفته می شود

پکن- ایرنا- "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا بعد از دیدار با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که عصر امروز یکشنبه در روستای مرزی پانمونجوم واقع در مرز مشترک دو کره برگزار شد اعلام کرد «با کیم توافق کردیم ظرف چند هفته آینده گفت و گوهای سطح کاری را شروع کنیم و مذاکرات هسته ای متوقف شده را از سر بگیریم».

به گزارش یونهاپ، ترامپ عصر یکشنبه بعد از دیدار با رهبر کره شمالی در منطقه غیر نظامی دو کره در روستای مرزی پانمونجوم افزود: «جلسه بسیار خوبی بود، بسیار قوی، خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد».

او گفت تیم های دو کشور ظرف چند روز آینده برنامه های کاری خود را برای پیشبرد مذاکرات متوقف شده هسته ای که در نهایت به خلع سلاح کره شمالی بیانجامد از سر می گیرند.

ترامپ بار دیگر تکرار کرد برای خلع سلاح کره شمالی و دستیابی به توافق با این کشور هیچ عجله ای ندارد.

رییس جمهوری آمریکا افزود با این حال تحریم های کره شمالی همچنان باقی هستند اگرچه ممکن است در طول مذاکرات کم یا لغو شوند.

سومین دیدار "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم واقع در مرز مشترک دو کره دقایقی پیش پایان یافت.

"دونالد ترامپ" همچنین به عنوان نخستین رییس جمهوری آمریکا ساعتی پیش با عبور از مرز مشترک دو کره در روستای پانمونجوم، وارد خاک کره شمالی شد و مورد استقبال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار گرفت.

پیش از این دیدار، دونالد ترامپ و "مون جائه این" رئیس‌جمهوری کره جنوبی، از یک پست مرزی در شمالی‌ترین نقطه کره جنوبی در منطقه حائل بازدید کرده بودند.


‌رهبران دو کشور قبل از مذاکره پشت درهای بسته، مقابل دوربین‌ها صحبت کردند کیم جونگ اون اظهار داشت که از توئیت دونالد ترامپ و دعوت وی برای دیدار از آمریکا شگفت‌زده شده است.

کیم و ترامپ دو کشور پیش از این دو بار در سنگاپور و ویتنام با یکدیگر کرده بودند.

ترامپ سفر دو روزه خود به کره جنوبی را روز گذشته آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha