۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 1690
کد خبر: 83379218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۱ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری شد

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۷۱ هزار و ۸۳۱ تن گندم به طور تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

مجید اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه تعیین شده، امسال ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی به شکل تضمینی خریداری می شود.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی سهمیه خرید گندم قزوین در سال جاری نسبت به پارسال، یادآور شد: سال گذشته سهمیه تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در استان قزوین ۲۰۵ هزار تن بود که بیش از این رقم و به میزان ۲۴۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه در سال جاری پیش بینی تولید گندم در استان ۳۲۸ هزار تن است، اظهار داشت: امسال بیش از ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان ۹۸ هزار هکتار دیم و سایر کشت آبی بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کیفیت گندم های خریداری شده از کشاورزان استان امسال به مراتب نسبت به سال گذشته بالاتر است، گفت: میزان سن زدگی گندم های خریداری شده ۳۵ صدم درصد بوده که این رقم پارسال در مجموع گندم خریداری شده ۳۷ صدم درصد بود.

وی ادامه داد: میزان افت مفید (دانه های شکسته) و افت غیرمفید (علف و خاک و…) گندم های خریداری شده امسال نیز ۷۳ صدم درصد بوده که این رقم در مجموع خرید سال گذشته محصول گندم ۱.۲۵ درصد بود.

اسماعیلی یادآور شد: کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی که از ابتدای تیرماه آغاز شده است تا نیمه نخست شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

۳۰۱۳