۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83379233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت گندم در مراغه ۳۰ درصد افزایش یافته است

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبر: 83379233
کشت گندم در مراغه ۳۰ درصد افزایش یافته است

مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به کشت گندم در اراضی مستعد این محصول گفت: در سال زراعی جاری، کشت گندم در این شهرستان نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

اسماعیل کریمی اصل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت این محصول مهم زراعی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد، ادامه داد: با توجه به افزایش کشت گندم در مراغه، امسال شاهد افزایش برداشت بیش از ۳۰ درصدی این محصول نسبت به سال پیش از آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بارش مناسب باران و نزولات جوی در سال زراعی جاری و استفاده از ارقام پرمحصول و بهره گیری از نظراتکارشناسان جهاد کشاورزی توسط زارعان، زمینه ساز افزایش سطح زیرکشت و نیز افزایش تولید این محصول در این شهرستان است.

کریمی اصل گفت: در راستای اجرای طرح افزایش تولید گندم و با توجه به شرایط مساعد جوی و استقبال کشاورزان گندم کار این شهرستان، تمامی زمین های پیش بینی شده برای کشت این محصول راهبردی، زیر کشت رفته است.

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم افزود: هم اکنون خرید تضمینی از اراضی زیر کشت این محصول با خرید پنج تن گندم از روستای آهق آغاز شده است.

کریمی اصل ادامه داد: نظارت مستمر بر خرید تضمینی گندم از تولید کنندگان این محصول کشاورزی در مراکز مختلف در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجوز جابجایی گندم در داخل شهرستان هم اکنون بر عهده جهاد کشاورزی و نیز جابجایی گندم بین شهرستان ها برعهده سازمان غله بوده و از این رو هرگونه جابجایی گندم خارج از استان ممنوع بوده و قاچاق محسوب می شود.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/‌۷۴۸۷/‌۵۱۸

برچسب‌ها