۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2961
کد خبر: 83380973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین جلسه ستاد پسته شهرستان بافق برگزار شد

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83380973
اولین جلسه ستاد پسته شهرستان بافق برگزار شد

یزد - ایرنا - اولین نشست سال ۱۳۹۸، ستاد پسته بافق امروز پنجشنبه در محل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان با موضوع ساماندهی واحدهای ضبط و فرآوری این محصول برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی بافق در این نشست که با حضور اعضای ستاد یادشده برگزار شد با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت غذایی در تولید محصولات کشاورزی، نظارت جدی بر واحدهای فرآوری پسته را به منظور پیشگیری از آ لودگی این محصول راهبردی به آفت «آفلاتوکسین» مهم و ضروری دانست.

علی اکبر رحمتیان افزود: علاوه بر رعایت ضوابط بهداشتی و زیست محیطی، توجه به مسائل فنی و استفاده از ماشین آلات مناسب به منظور کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محصول نهایی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در این راستا تسهیلات حمایتی به واحدهای مجاز که دارای مجوزهای لازم هستند و یا برای دریافت وام اقدام کنند، اعطا می شود.

در این جلسه نمایندگان شبکه بهداشت، اداره صنایع، سازمان جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و نظام صنفی کشاورزی شرکت کردند و تصمیماتی برای ساماندهی واحدهای فرآوری پسته شهرستان گرفته شد.

۲ هزار و ۳۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی بافق به کشت پسته اختصاص دارد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مساحت زمین‌های زراعی و باغی بافق پنج هزار و ۲۲۷ هکتار است که توسط ۱۷۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۲۱ رشته قنات آبیاری می‌شود.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/‏‬ ۲۰۴۷/‏

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha