۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83384848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگردان کردستانی با "تنبیه" به آلمان رفت

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبر: 83384848
کارگردان کردستانی با "تنبیه" به آلمان رفت

سنندج - ایرنا - فیلم کوتاه "تنبیه" به کارگردانی جلال ویسی و تهیه کنندگی مشترک حوزه هنری کردستان و دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج به بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم آلمان راه یافت.

فیلم تنبیه اثر کارگردان جوان سنندجی جلال ویسی در اولین حضور خود در جشنواره های داخلی و خارجی به بخش پایانی و رقابتی چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه open Air Filmfest Weiterstadt که در آلمان برگزار می شود راه پیدا کرد.

این فیلم ۱۱ دقیقه ای بدون دیالوگ با بازیگری مهران مُکاری فیلمی ضد جنگ بوده و استفاده نادرست از قدرت را به عنوان زمینه ای برای از بین بردن آرمان های انسانی به تصویر در آورده است.

در این فیلم که طراحی و ایده آن را خود کارگردان برعهده داشته است، سیروان کریمی نویسنده فیلمنامه، مهدی کرمی به عنوان تصویر بردار، ارسطو مفاخری به عنوان صدابردار و سوران فهیم به عنوان تدوینگر سهم آفرینی کرده اند.

جلال ویسی متولد ۱۳۶۴ در سنندج است که تاکنون چهار فیلم کوتاه را تولید و کارگردانی کرده و جوایز بسیاری را از جشنواره های داخلی و خارجی از جمله کسب جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بین المللی فیلم سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم از جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، جایزه دوم حقوق بشر از جشنواره بین المللی جشنواره فیلم بغداد و جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم آفریقای جنوبی از آن خود کرده است.

وی همچنین در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی نیز از جمله backup_festival آلمان، Docademia festival آمریکا، XpoNorth اسکاتلند، FreeNetWorld صربستان، Equality Festival اوکراین و Tif قبرس حضور داشته است.

چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه open Air Filmfest Weiterstadt از هشتم تا دوازدهم آگوست (۱۷ تا ۲۱ مرداد) در فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود.

۷۳۴۸ / ‬ ۳۰۳۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha