۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 862
کد خبر: 83392495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برائت از مشرکین موجب تقویت جهان اسلام است

تهران- ایرنا- سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج گفت: موضوع برائت از مشرکین موضوعی نیست که به جهان اسلام لطمه بزند بلکه موجب تقویت جهان اسلام است.

حجت السلام والمسلمین عبدالفتاح نواب روز جمعه در فرودگاه امام خمینی (ره) قبل از عزیمت به سفر معنوی حج تمتع به خبرنگاران گفت: حج امسال با برنامه ریزی های خوب به یاری خدا برگزار می شود و در پیش بینی انجام شده و همچنین در برنامه های سال قبل که نیاز به اصلاح داشت، بررسی های لازم صورت گرفته و اصلاحات انجام شده است تا برنامه ها در مدینه، مکه و در مشاعر به خوبی اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: حج هر سال با سال قبل تفاوت هایی دارد؛ هم از نظر زمانی و هم از لحاظ برنامه ریزی متفاوت خواهد بود، حج امسال با تمام جوانب به خوبی برگزار می شود تا زائران بتوانند به خوبی اعمال خود را انجام دهند و با دست پر از حج مقبول به کشور بازگردند.

نواب درباره انجام مراسم برائت از مشرکین تاکید کرد: در سخنان مقام معظم رهبری بر موضوع برائت تاکید شده و مساله برائت در سال های قبل به خوبی در سرزمین عرفات برگزار شد و امسال هم برگزار می شود، البته همواره در این خصوص شایعاتی انجام می گیرد و در سال های قبل هم بوده و آن بی اساس است. در توافقاتی که دو کشور انجام داده اند، این موضوع آمده و به نحو مطلوب انجام می شود.

وی افزود: موضوع برائت موضوعی نیست که به جهان اسلام لطمه ای بزند بلکه موجب تقویت جهان اسلام است؛ وقتی که مسلمانان هماهنگ باشند و وحدت داشته باشند در مقابل دشمنان اسلام که نمی خواهند وحدت جهان اسلام را ببینند، این موضوع به نفع جهان اسلام است.

زائران فردا عازم مکه می شوند

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر ایرانی وارد عربستان شده اند، اظهار داشت: از فردا بعد از ظهر زائران عازم مکه می شوند.

وی در مورد وضعیت پروازها نیز عنوان کرد: سازمان هواپیمایی همکاری خوبی داشته و پروازها به موقع صورت گرفته است. همچنین حمل و نقل، تدارکات، خدمات و سایر بخش‌ها به خوبی انجام شده است.
رشیدیان ادامه داد: همچنین ستاد مدینه از روزهای گذشته آماده بوده و ستاد مکه در حال حاضر برای زائران آماده شده است.
وی گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با طرف عربستانی امیدواریم امسال حج آرام و دعای مقبول و سعی مشکور را شاهد باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: امسال ۱۹ ایستگاه پروازی داریم که در کشور عربستان و شهرهای جده و مدینه فعال هستند. یک ایستگاه پروازی مربوط به استان اردبیل به دلیل آماده نبودن زیرساخت های ترمینال حذف شده و بقیه ایستگاه ها فعال هستند.

وی در مورد ترمینال «سلام» فرودگاه امام گفت: این ترمینال بسیار مناسب و با ظرفیت مهندسین ایرانی فعال شده است و شروع به کار این ترمینال برای میزبانی حجاج استانی که از طریق تهران اعزام می‌شوند، بوده است که قریب به ۳۰ هزار نفر هستند.

سرپرست حجاج ایرانی به همراه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج تا ساعاتی دیگر با پرواز ۱۵۰۲ از فرودگاه امام خمینی راهی مدینه منوره خواهند شد. در این سفر حجت السلام راشد یزدی نیز آنان را همراهی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha