۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83395780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ تفاهم نامه در خراسان شمالی امضا شد

بجنورد- ایرنا- ۲۸ توافق در قالب ۱۷ تفاهم نامه با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال روز یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، امضا شد.

به گزارش ایرنا، امضای تفاهم نامه با شرکت ایمیدرو و هیدرو به مبلغ پنج هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن ایران به مبلغ ۲۹ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال، تعدادی از بانک ها از قبیل ملی، سپه، صادرات، کشاورزی و… به مبلغ ۳۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال، مرکز ملی فرش ایران به مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از جمله آنها بود.

همچنین تفاهم نامه ای با شرکت عمران و توسعه شایگان مبتکر به منظور مشارکت و طراحی و استحصال آب بین سد گلیل و سرانی به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور تاسیس مدرسه صادرات و چند سازمان دیگر نیز در این نشست منعقد شد.

به گفته استاندار خراسان شمالی امضای این تفاهم نامه ها به توسعه و آبادانی استان شتاب می بخشد.

به گزارش ایرنا در سفر کاروان دولت تدبیر و امید، ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.
۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، بهره برداری شد که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شد؛ اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید است.
افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر کاروان تدبیر و امید است.
همچنین همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ زنی شد که برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی هزینه شده که با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد شد.
استان خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است.

این استان در شمال شرق کشور واقع است که این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی استان‌های شمالی به مشهد مقدس یکی از استان‌های راهبردی است.

ط / ‏‬ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha