۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1092
کد خبر: 83398099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکان حضور افراد دارای معلولیت در اماکن ورزشی باید فراهم شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان حضور افراد دارای معلولیت در اماکن ورزشی باید فراهم شود و سازمان بهزیستی این امر را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید قبادی دانا روز سه شنبه در آیین دوچرخه سواری با افراد دارای معلولیت به مناسب روز بهزیستی همراه با پیروز حناچی شهردار تهران به خبرنگار ایرنا افزود: هدف ما این است که افراد دارای معلولیت یک زندگی مستقل مانند همه شهروندان با حفظ منزلت اجتماعی خود داشته باشند یعنی بتوانند در اماکن مختلف ورزشی حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: بهزیستی به دنبال ایزوله کردن افراد دارای معلولیت و ایجاد مراکز خاص برای آنها نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هنگامی شرایط را برای افراد دارای معلولیت مطلوب می دانیم که شرایط اماکن ورزشی طوری باشد که همه افراد بتوانند شرکت کنند و افراد دارای معلولیت نیز بتوانند مانند بقیه به طور مستقل آنجا حضور پیدا کنند و به دنبال این هستیم که اماکن مناسب سازی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز سه شنبه در پویش سه شنبه های بدون خودرو همراه با پیروز حناچی شهردار تهران با جمعی از افراد دارای معلولیت دوچرخه سواری کرد. افراد دارای معلولیت دوچرخه سوار از افراد دارای معلولیت روان یا افراد ناشنوا بودند. جمعی از معلولان جسمی حرکتی نیز با ویلچرهای خود در پارک شهر مبدا این دوچرخه سواری حضور پیدا کردند.

حناچی شهردار تهران در حاشیه این مراسم گفت: من دوچرخه مناسب‌سازی شده برای معلولان کمتر دیدم. امروز ما عزیزانی داشتیم که با یک پا با ما همراهی کردند و رکاب زدند اما به صورت کلی بحث مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان بسیار مهم است و این مسئولیت اجتماعی همه ماست که شهر را برای معلولان مناسب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha