لزوم قرنطینه داخلی و تدوین دستورالعمل های  باغی ضروری است

تهران - ایرنا - معاون امور تولیدات باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تدوین دستورالعمل های بهینه سازی باغ ها و فعالیت قرنطینه داخلی برای افزایش آگاهی مردم و بهره برداران و استفاده از شرکت های دانش بنیان برای مهار آفت کرم خراط گردو را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی طهماسبی در نشست هم اندیشی مدیریت کنترل آفت کرم خراط گردو با بیان اینکه دستورالعمل های تغذیه نیز باید به روز و به صورت منطقه ای تدوین شود، گفت: تغذیه درختان گردو باید متناسب با اقلیم و خاک مناطق تهیه شود.

به گفته وی، قرنطینه داخلی ابزار قانونی در دست سازمان حفظ نباتات است و در واقع قرنطینه داخلی مهم تر از قرنطینه خارجی محسوب می شود و با این روش می توان برای دریافت اعتبارات، اطلاع رسانی در حوزه آفات و بیماری های گیاهی و افزایش آگاهی مردم در زمینه کرم خراط گردو بهره برد.

طهماسبی حفظ دارایی های مردم و کشاورزان را از وظایف مسئولان بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: سازمان حفظ نباتات کشور باید در سطح ملی و استانی برای مهار آفت و بیماری ها وقت و انرژی بگذارد و تجربه نشان داده که هرگاه این سازمان دقیق و به موقع در زمینه مبارزه با آفات و بیماری ها ورود پیدا کرده، موفق بوده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بارندگی های امسال در واقع فرصت مناسبی برای سازمان حفظ نباتات به منظور مهار آفات موثر بود.

وی پیرامون رفتارشناسی در زمینه آفات و همچنین کرم خراط را ضروری دانست و گفت: همزمان با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، رفتار آفات نیز در حال تغییر است و شناسایی تغیییر رفتار به مهار آفات کمک می کند.

طهماسبی افزود: یکی از راهکارهای مبارزه با آفت کرم خراط استفاده از فرمون ها است و شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید فرمون می توانند موثر باشند.

وی لزوم استفاده از کارشناسان خارجی برای آموزش کارشناسان و باغداران به منظور مهار آفت کرم خراط را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha