۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83404860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر گیلان ۵۰ دوره آموزشی امداد و نجات برگزار کرد

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی سه ماه نخست امسال، ۵۰ دوره آموزش های تخصصی امداد و نجات و آموزش های عمومی، همگانی و ضمن خدمت برگزار شد.

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از دوره های آموزشی تخصصی امداد و نجات، آموزش های عمومی، همگانی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت، ۴۸ دوره آموزش عمومی و همگانی شامل امداد و کمک های اولیه، مهارت داوطلبی و آمادگی در برابر مخاطرات ویژه عموم، دبیران و روسای خانه های هلال و اعضای داوطلب و دو دوره تخصصی و ضمن خدمت ویژه نجاتگران و کارکنان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: دوره های تخصصی هلال احمر شامل آموزش های تخصصی، عمومی امداد و نجات و بازآموزی مربیان این جمعیت است و با برگزاری این دوره ها تلاش می کنیم علاوه بر تقویت دانش امدادی نجاتگران و اعضای هلال احمر آموزش را در سطوح مختلف مردم گسترش دهیم.

ولی پور با بیان ضرورت توجه و فراگیری آموزش های امداد و نجات اضافه کرد: فراگیری آموزش های امداد و نجات در نحوه مقابله با حوادث غیرمترقبه و کاهش آسیب ها نقش مهمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر کم هزینه ترین راه رسیدن به جامعه ای تاب آور است و جامعه آموزش دیده و توانمند می تواند بهترین عملکرد را در زمان وقوع حوادث داشته باشد.

اجرای طرح ملی دادرس (آمادگی دانش آموزان در شرایط سخت) و طرح خادم (خانواده آماده در برابر مخاطرات) از اقدامات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و خانواده هاست.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌کنند.‌

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha