۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83406659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همسرآزاری در سمنان سه درصد کاهش یافت

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83406659
همسرآزاری در سمنان سه درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی‌قانونی استان سمنان گفت: پرونده‌های مربوط به همسرآزاری از ابتدای فروردین تا پایان تیر ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد در استان کاهش یافت.

مهدی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فروردین تا تیر سال گذشته ۲۴۰ مورد پرونده همسرآزاری در استان سمنان تشکیل و ثبت شد که این رقم با کاهش سه درصدی امسال به ۱۹۸ مورد رسید.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده همسرآزاری در شهر سمنان در چهارماه ابتدایی سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ دست‌کم ۲۳ درصد کاهش یافت، گفت: در همین مدت سال گذشته ۷۶ پرونده با این موضوع در پزشکی قانونی تشکیل شد که این رقم امسال به ۵۷ مورد رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: بیشتر تشکیل پرونده همسرآزاری در پزشکی قانونی مربوط به شکایت زن از مرد به دلیل آسیب های جسمی به دلایل مختلف است.

نوروزی اضافه کرد: همسرآزاری تنها مختص به یک طبقه از جامعه نیست و افراد با وضعیت اقتصادی و اجتماعی مختلف مرتکب این جرم می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: با اجرای طرح های مختلف فرهنگی و اجتماعی و افزایش آگاهی و سواد اقشار مردم می توان در کاهش پدیده همسرآزاری در کشور اقدام کرد.

همسرآزاری را می‌توان به چهار گروه همسرآزاری روانی، مالی، جنسی و جسمی، تقسیم کرد و برآورده‌نشدن هر یک از نیازها در زمینه‌های مالی، روانی و جنسی می‌تواند یکی از انواع همسرآزاری را به دنبال داشته باشد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط