آنها روز چهارشنبه با حضور در شهرداری یزد، ضمن قبول اجرای طرح یادشده در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی و رعایت مسائل زیست محیطی، تاکید کردند که اجرای این تصمیم در شرایط کنونی اقتصادی و اجتماعی سبب کاهش درآمد یا بیکاری تعدادی از رانندگان میشود و آنها از لحاظ تامین هزینههای زندگی دچار مشکل خواهند شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در مورد درخواست رانندگان بخش خصوصی شاغل در این سازمان به خبرنگار ایرنا گفت: طرح از رده خارج کردن اتوبوسهای فرسوده خط واحد در هیات مدیره سازمان مصوب شد و از اول شهریور ماه ۹۸ اجرا میشود.
سعیدپاک سرشت، تعداد اتوبوسهای خطوط اتوبوسرانی شهر یزد را ۱۸۸ دستگاه ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۳ دستگاه مربوط به بخش خصوصی و بقیه دولتی است که از مجموع خودروهای بخش خصوصی ۵۰ دستگاه بنز ۳۵۵ است که از زمان ساخت آنها بیش از ۱۵ سال
میگذرد و فرسوده است.
وی تاکید کرد: در اجرای طرح یادشده مقرر شد، این اتوبوسها از اول شهریور به صورت تک نوبت به دلیل جلوگیری از آلودگی هوا در شهر مسافر جابه جا کنند و در شیفت دوم تعدادی اتوبوس نو و مینیبوس جدید جایگزین شود که در این زمینه مالکان این اتوبوسها گلایه مند هستند.
پاک سرشت ادامه داد: در این زمینه ۱۴ دستگاه مینیبوس و ۱۷ دستگاه اتوبوس خریداری شد که جایگزین خودروهای فرسوده میشود.
وی عمر مفید متوسط ناوگان اتوبوسرانی را ۱۵ سال بیان کرد و گفت: هدف این است ، خودروهای مورد استفاده در شان مردم فهیم منطقه باشد و سبب ترغیب آنها به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری شود.
پاک سرشت ادامه داد: البته سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد برای حمایت از مالکان اتوبوسهای خط واحد تدابیری اندیشیده و در صورت همراهی آنها این موضوع به نفع آنها خواهد بود.
وی در ارتباط با تدابیر اتخاذ شده توضیحی نداد.
۲۰۸۸/ ۲۰۴۷/
نظر شما