۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83433594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعای پرفیض عرفه در قصرشیرین طنین انداز شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83433594
دعای پرفیض عرفه در قصرشیرین طنین انداز شد

قصرشیرین- ایرنا- آئین پرفیض دعای عرفه روز یکشنبه مصادف با نهم ذی الحجه در شهرستان مرزی قصرشیرین نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در جوار مزار شهدای گمنام این شهر در بوستان شاهد طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین پر فیض دعای عرفه با وجود گرمای طاقت فرسای مرداد ماه قصرشیرین با حضور زائران عرفه در جوار مزار شهدای گمنام در حال برگزاری است و زمزمه های عارفانه این دعا در آسمان قصرشیرین دل هر عاشقی را به بیت الله الحرام برده است.

این بیست و چهارمین سال متوالی است که دعای عرفه به عنوان یادگار ارزشمند مرحوم ابوترابی سید آزادگان در شهرستان مرزی قصرشیرین برگزار می شود.

                                                                             

فرماندار قصرشیرین پس از اقامه نماز ظهر و عصر روز عرفه در جوای مزار شهدا گمنام در محل بوستان شاهد این شهرستان در جمع زائران عرفه در سخنانی گفت: قصرشیرین به خاطر قداست و پاکی و ارزش هایی که در این شهرستان هست این انگیزه را ایجاد می کند که آیین های اینچنینی را در این مکان مقدس برگزار کنیم.

مرادعلی تاتار افزود: دعای عرفه فرصتی برای خودسازی است و امید است همه ما امروز از این فرصت بزرگ برای خودسازی و تزکیه نفس و بخشش گناهان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر سال دعای عرفه در مرز رسمی خسروی برگزار می شود که امسال با توجه به گرمای هوا و اینکه قصرشیرین با مرز خسروی نیز مسافت زیادی ندارد و بخاطر اینکه مردم متحمل سختی نشوند در جوار مزار شهدای گمنام این آیین معنوی برگزار شد.

دعای پرفیض عرفه پس از اقامه نماز به امامت حجت الاسلام "حسن دوستیان" رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین، توسط ۲ تن از مداحان اهل بیت (ع) قرائت شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق با ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلی است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

برچسب‌ها