۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1469
کد خبر: 83483818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرهنگی وزارت علوم:

فرهنگ دانشگاهی مکتوب می‌شود

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83483818
فرهنگ دانشگاهی مکتوب می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هویت دانشجویی و دانشگاهی می تواند در حوزه فرهنگ دانشگاهی تعیین کننده باشد، گفت: در تلاش هستیم فرهنگ دانشگاهی به صورت مدون و مکتوب درآید.

غلامرضا غفاری افزود: از یک سو دانشگاه‌ها تحول آفرین هستند و از سوی دیگر با توجه به آنچه که در جامعه می گذرد به تغییرات وسیع و گسترده ای نیاز  دارند. به‌ویژه در عرصه آموزش اگر بنا باشد هر کیفیتی در آموزش رخ دهد نیازمند تغییر و تحولاتی هستیم.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: نگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. تغییر و تحول باید به گونه ای باشد که پاسخ لازم را به ذینفعان داده و در کلان نیز پاسخ مناسب برای مشکلات و مسائل مبتلا به کشور داشته باشد.

غفاری به تولید و توزیع دانش اشاره کرد و گفت: تولید دانش باید از کیفیت برخوردار باشد، اما بخش توزیع ناظر به نگاه بیرونی است که باید دانشگاهها آن را دارا باشند. اینجاست که ارتباط دانشگاه با بخش های بیرونی معنا و اهمیت پیدا می کند و داشتن نگاه شبکه ای و اکوسیستمی که پیوند بین بخشی را در درون مجموعه آموزش عالی و دستگاههای بیرونی برقرار کند ضرورت می یابد.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: دو مقوله تحصیل در دانشگاه و آموزش در دانشگاه را باید جدا کنیم. تحصیل طبق برنامه مدون دانشگاه و شامل گذراندن واحدهای مصوب درسی است. اما آموزش فراتر از تحصیل است و طی آن فرد مهارت هایی مانند قابلیت های حرفه ای، کلامی، ارتباطی، نوشتاری و وسعت دید و نظر را کسب می کند.

غفاری با اشاره به ماموریت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها گفت: تمام هدف فراهم کردن بسترهای گسترده تر در اختیار دانشجویان است. بیش از ۹ هزار انجمن علمی داریم تا مهارت های حوزه تحصیل و آموزش را تقویت کنند. کانون های فرهنگی و اجتماعی و تشکل های مختلف نیز شکل گرفته و فعال هستند. همچنین دانشگاه باید واجد تولید سرمایه های چندگانه اجتماعی فرهنگی و... باشد.

وی با بیان اینکه باید کیفیت آموزش را فراخ تر نگریسته و زندگی تحصیلی دانشجویان را مدنظر داشته باشیم، گفت: در بعد زندگی تحصیلی دانشجویان، صرفا کلاس درس مطرح نیست، بلکه کل مجموعه دانشگاهی در افزایش این کیفیت دخیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha