۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83492953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان در راه اسلام آباد

۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83492953
اردوغان در راه اسلام آباد

اسلام آباد - ایرنا - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه قرار است آبان ماه امسال به دعوت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان سفر رسمی به این کشور انجام دهد.

رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند: پس از دیدار روزهای اخیر عمران خان با اردوغان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحددر نیویورک، سفر رئیس جمهوری ترکیه به اسلام آباد نهایی شد.

در این گزارش به نقل از منابع دیپلماتیک آمده است: اردوغان دوم آبان برای سفر دو روزه رسمی عازم پاکستان می شود.

منابع خبری افزودند: رئیس جمهوری ترکیه ریاست یک هیات عالی رتبه شامل مقامات ارشد سیاسی، اقتصادی و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری را در جریان سفر به پاکستان برعهده خواهد داشت.

پاکستان از بدو تأسیس در سال ۱۳۲۶، همواره روابط خوبی با ترکیه داشته است که بخشی از این موضوع به گرایش دو کشور به غرب و حضورشان در جمع هم‌پیمانان آمریکا بازمی‌گردد.

با این ‌حال، برخی مسائل دست‌کم تا سال‌های اخیر از نقاط اختلاف آنکارا و اسلام‌آباد بودند که یکی از آنها موضع منفی ترکیه در قبال روی‌کار آمدن رژیم طالبان در افغانستان در دهه ۱۹۹۰ با حمایت همه‌جانبه پاکستان و تداوم این حمایت‌ها پس از سرنگونی رژیم طالبان در سال ۱۳۸۰ بود.

تحولات داخلی ترکیه و پاکستان و برهم خوردن ثبات نسبی در روابط این دو با آمریکا در سال های اخیر، نزدیک شدن اسلام‌آباد و آنکارا را به‌دنبال داشته است.

عمران خان دی ماه سال گذشته برای اولین بار در مقام نخست وزیری پاکستان سفری رسمی به ترکیه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha