۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83494650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی میاندوآب ۵۰۰۰ فقره افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - رئیس دادگستری میاندوآب با تاکید بر فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش پرونده‌های قضایی گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۴ هزار و ۲۶۴ فقره پرونده در محاکم قضایی این شهرستان تشکیل شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود پنج‌هزار پرونده افزایش یافته‌است.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز یکشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم میاندوآب با موضوع خشونت، با بیان اینکه با این روند تا پایان سال‌جاری ۱۰ هزار پرونده بیشتر از پارسال، در دادگستری این شهرستان تشکیل می‌شود، افزود: در سال گذشته نیز ۶۴ هزار و ۴۶۵ فقره پرونده در محاکم قضایی این شهرستان تشکیل شده بود که از نظر فراوانی قابل مقایسه با آمار پرونده‌های شهرهای همجوار نیست.
وی بیان کرد: به دنبال افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان، سه شعبه دیگر شامل ۲ دادگاه خانواده و یک شعبه دادگاه کیفری در این شهرستان ایجاد شده‌است‌.
وی ادامه داد: افزایش شعبه یا جذب قاضی راهکار مناسبی برای کاهش تعداد پرونده‌ها و یا کاهش جرائم نیست بلکه باید در جامعه با فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم، مانع از ورود پرونده به محاکم قضایی شد.
«حجت‌الاسلام گل‌حسینی» اظهار داشت: با پیشگیری باید مانع از ورود پرونده‌های کم‌اهمیت به دادگستری شد زیرا با کاهش ورودی می توان به پرونده‌هایی با جرایم سنگین و مهم با دقت و وقت بیشتری رسیدگی کرد.
رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه در این شهرستان خشونت علیه افراد به ویژه ضرب و جرح عمدی در صدر جرائم قرار دارد، افزود: از این جهت میاندوآب در سطح استان نیز دارای رتبه اول است که این امر در شان و زیبنده این شهرستان نیست.
وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۸۰۸ پرونده در این زمینه تشکیل شده که در مقایسه با پارسال حدود ۶۵۰ پرونده افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: با وجود همه مشکلات موجود، دادگستری میاندوآب طی ۶ ماه نخست امسال پنج ماه متوالی از نظر عملکرد مطلوب رتبه برتر را در بین دادگستری‌های آذربایجان‌غربی کسب کرده و حتی در سال گذشته نیز هفت ماه حائز رتبه برتر از حیث عملکرد شد که حاکی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان این دادگستری است.

میاندوآب با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت پس از ارومیه و خوی پرجمعیت ترین شهرستان آذربایجان غربی است.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha