۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83495685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردها در ردیف فداکارترین رزمندگان دفاع مقدس بودند

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد با بیان نقش انکارناپذیر کردها در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آنها در دوران دفاع مقدس نیز در ردیف فداکارترین رزمندگان این دوران بودند.

به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز یکشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت مهاباد که به مناسبت هفته دفاع مقدس در کانون فجر این شهرستان برگزار شد افزود: مردم همیشه در صحنه این خطه حتی پس از جنگ تحمیلی نیز در دفاع از این مرز و بوم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در تمامی صحنه‌های انقلاب حضوری مثال زدنی دارند.

وی با بیان اینکه مهاباد ۷۶۸ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اضافه کرد: وجود ۷۰۰ جانباز و ۲۶۸ آزاده در این شهرستان بسیار قابل توجه است که این نشان از ولایت‌مداری و وفاداری مردم این منطقه به نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: عشایر «منگور»، «گورگ»، «دهبکر» و دیگر شهروندان مهابادی پا به پای دیگر رزمندگان اسلام در میدان جنگ و خط جبهه حضور داشتند و از جان و مال و ناموس خود در این دوران دفاع کردند.

فرماندار مهاباد، پیشمرگان کرد مسلمان را عامل اصلی نابودی ضدانقلاب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: به همت این دلاوران اکنون منطقه ما جزو امن‌ترین مناطق جهان و خاورمیانه است.

فرمانده سپاه مهاباد نیز در این همایش تفرقه‌افکنی را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: وحدت یکی از مهم‌ترین اصول راهبردی رسیدن به امنیت پایدار، پیشرفت و تمدن اسلامی و زمینهساز اقتدار ملی و دفع تهاجم گسترده جهان استکبار است.

سرهنگ طالب رحیمی ادامه داد: از دیرباز استکبار به دنبال تفرقه در بین جامعه اسلامی، مردم و قومیت‌های مختلف در کشورهای خواهان استقلال است و در این راه از هیچ ترفند و دسیسه‌ای فروگذار نکرده است.

وی گفت: یکدلی و مودت سنی و شیعه در منطقه ما سابقه‌ای تاریخی دارد بطوری که همواره به صورت مسالمت‌آمیز در فضایی پر از احترام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی رزمندگان کشورمان موجب شده کل جهان در مقابل انقلاب اسلامی سر تعظیم فرود آورده و آن را به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه قبول داشته باشد.

امام جمعه مهاباد هم در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان این شهرستان، گفت: رزمندگان در میدان جنگ به طور واقعی از ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی دفاع کردند و در این راه جان خود را نیز فدا کردند.

ماموستا عبدالسلام امامی اظهار داشت: در جنگ تحمیلی اقلیت‌های دینی و مذاهب مختلف هرگز سرزمین خود را رها نکرده و به آغوش دشمن پناه نبردند بلکه با جان و دل به مبارزه پرداختند.

در ادامه این مراسم بیانیه همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در قالب پنج بند قرائت شد.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدا، پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha