۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84477450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: دفاع مقدس شکست دنیای استکبار از ایران اسلامی بود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: دوران دفاع مقدس پیروزی ایران اسلامی بر یک کشور خاص نبود بلکه غلبه بر همه کشورهای استکباری جهان بود.

ماموستا عبدالسلام امامی روز سه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مهاباد افزود: نظام نوپای جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی در جهان تنها بود و با اتکا بر جوانان و مردم عادی توانست جنگ با ده ها کشور دشمن را با پیروزی به اتمام برساند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بر خلاف تمام جنگ های جهان حتی یک وجب از خاک میهن ما به دست صدام و رژیم بعث نیفتاد و رزمندگان ما خاک میهن خود را با اقتدار حفظ کردند.

امام جمعه مهاباد دفاع مقدس را دانشگاه تربیت نسل های امروزی و آینده دانست و اظهار کرد: در قرآن نیز به صراحت آمده که تمام رشادت و از خودگذشتی رزمندگان نزد خداوند دارای پاداش اخروی بوده و هیج عملی در پیشگاه خدای تعالی مخفی نمی ماند.

ماموستا امامی با تسلیت فوت امام جمعه سابق مهاباد اشاره کرد و گفت: "ماموستا ملاقادر سهرابی" جزء چهره های انقلابی و ماندگار منطقه بود که عمر را برای خدمت به مردم در جایگاه قضاوت و همچنین خطیب مردم به پایان رسانید.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان هشت سال دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد تکریم قرار گرفتند.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha