به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالله عزیزی روز چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به سیاه نمایی و تخریب گسترده وجهه استان کرمانشاه در فضای مجازی با استناد به آمارهای مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی افزود: برای دفاع از وجهه استان این موضوع را با جدیت و قاطعانه پیگیری می کنم.
عزیزی توضیح داد: در این پژوهش پرسشنامه به ۸۴ هزار و ۶۲۰ نفر از فعالان اقتصادی در سراسر کشور ارسال شده که فقط پنج هزار و ۷۸۰ نفر به آن پاسخ دادهاند، همچنین مشخص نشده تعریف آنها چه نوع فعال اقتصادی با چه مشخصاتی است و همچنین تعداد پاسخ دهندگان استانی مشخص نیست که این آمار از آن بیرون آمده است، بنابراین این پژوهش از نظر تعداد پاسخ دهنده(براساس تعداد پرسشنامه) جامعه هدف و تعاریف مفاهیم فاقد اعتبار است.
وی با اشاره به تلاشها و کوشش های مجموعه مدیریتی استان در راستای اشتغال، جذب سرمایه گذاری متعاقب آن توقف روند رو به رشد بسیاری از آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: در ۲ و سه سال گذشته با وجود بسیاری از تنگناها اقدام های خوبی در سطح استان کرمانشاه شروع شده و در حال اجرا است که با فضاسازی، تخریب و سیاه نمایی ممکن است این فضا از بین برود بنابراین باید در انعکاس مشکلات و ضعفهای استان هوشیار و با مدرک و دلیل حرف زده شود.
او در ادامه از تمام افراد جامعه و مدعیان به فساد در بخش های اداری استان خواست با ارائه مدرک و مستند سرنخ ها را به دفتر بازرسی استانداری برای پیگیری ارائه کنند و این دفتر به روی همه افراد باز است.
عزیزی با بیان اینکه پنج دستگاه مختلف بر تخلفات اداری کشور نظارت می کنند، بیان داشت: فساد در سیستم اداری کشور ما موردی است نه سیستماتیک چون از اداره دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کشور، قوه قضاییه، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه و دفتر بازرسی ها استانداری ها بر همه دستگاه ها نظارت گستردهای اعمال می کنند.
سامانه ۱۱۱ یا سامد پاسخگو تمام شهروند است
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه ۱۱۱ (سامد) مرکز پاسخ گویی به درخواستهای مردم اشاره کرد و بیان داشت: سامانه سامد از نیمه دوم پارسال برای پاسخگویی مدیران به درخواستهای مردم و ارجاع خواسته های آنان به دستگاههای اجرایی راه اندازی شد و در طول این یک سال بیش از ۴۷ هزار بار مردم با آن تماس گرفته اند.
عزیزی در ادامه گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون مدیران ارشد استان ۱۶۳ بار در راستای پاسخگویی به سوالات مردم، ۶۲ بار نیمه دوم سال ۹۷ و ۶۱ بار نیمه نخست امسال حاضر شده اند و همچنین با بیش از چهار هزار نفر ملاقات عمومی و چهره به چهره برگزار شده است.
وی در ادامه گفت: بیشترین درخواستهای مردمی را که در سامانه سامد ثبت شده، مساعدتهای مالی و درمان، اشتغال و دریافت تسهیلاتبانکی و کارآفرینی عنوان کرد و بیشترین درخواستها مردمی را متوجه دستگاههای بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن، اقتصاد و دارایی و کمیته امداد استان دانست که به آنها ارجاع شده است.
۳۶۴ بار از ادارات استان شکایت شده است
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۳۶۴ بار از ادارات و دستگاههای اجرایی استان شکایت و پیگیری شده است افزود: تکریم ارباب رجوع در ادارات مهمترین اولویتهای اداری دستگاه های اجرایی و دفتر بازرسی عنوان کرد و از همه رسانه ها خواست به عنوان بازرسان افتخاری تخلفات اداری را گزارش کنند، تا پیگیری شود.
۳۲۰۹/۸۰۶۶