۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۷:۰۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83514575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و نپال از برقراری روابط مشارکتی راهبردی خبر دادند

پکن- ایرنا- همزمان با سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین به نپال، سطح روابط دو کشور به روابط مشارکتی راهبردی دوجانبه ارتقا یافت.

به گزارش شینهوا، «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین شنبه شب در کاتماندو پایتخت نپال با «ویدیا دیوی بندهاری» رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین در این دیدار خاطر نشان کرد: بین چین و نپال، تنها دوستی و همکاری است من از چهره مردم که در فرودگاه از من استقبال کردند، خنده های صادقانه مردم نپال و دوستی آنان نسبت به مردم چین را احساس کردم امیدوارم از طریق این دیدار، روابط دو کشور را به سطح بالاتری ارتقا دهم.

او تاکید کرد: دو طرف باید تضمین تقویت پایه سیاسی روابط دو کشور،  ایجاد جامعه با منافع مشترک را به عنوان هدف طولانی تلقی کنند.

وی افزود: چین از نپال به خاطر حمایت از سیاست یک چین واحد تشکر می کند و همانند گذشته از نپال در دفاع از استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی حمایت می کند و تا حد امکان کمک های خود را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در اختیار این کشور قرار می دهد.

«ویدیا دیوی بندهاری» رئییس جمهوری نپال نیز ضمن استقبال از دیدار «شی جین پینگ» از این کشور و تبریک به خاطر هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین گفت: نپال مایل است تجربیات موفق چین در توسعه را بیاموزد.

او گفت: اطمینان دارد مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست، می تواند با موفقیت رویای چین حاکی از رستاخیز بزرگ ملت چین را تحقق بخشد و این به سود صلح، توسعه و شکوفایی نپال و منطقه است.

رهبران دو کشور بعد از این نشست اعلام کردند دو طرف بر اساس روحیه همکاری برد - برد، روابط مشارکتی راهبردی و دوستانه را توسعه می بخشند.

رییس جمهوری چین با هدف دیدار با مقامات نپال و توسعه و تقویت روابط دو جانبه با این کشور، شنبه شب وارد کاتماندو شد شی پیش از نپال به هند سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha