۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 2327
کد خبر: 83517460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانس 24: پوتین برای کاهش تنش ها به عربستان رفت

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبر: 83517460
فرانس 24: پوتین برای کاهش تنش ها به عربستان رفت

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز دوشنبه در گزارشی درباره اهداف سفر رئیس جمهوری روسیه به عربستان، مهمترین هدف این سفر را تلاش برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس دانست.

در این گزارش امده است: لادیمیر پوتین  رئیس جمهوری روسیه پیش از سفر خود به عربستان و دیدار با مقامات این کشور تاکید کرد که کشورش می‌تواند نقشی مثبت در زمینه کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس بازی کند.

سفر امروز پوتین به عربستان، نخستین  سفر وی به  این کشور ظرف یک دهه گذشته محسوب می شود. .

رئیس جمهوری روسیه در حالی امروز با مقامات عربستان سعودی دیدار و گفت و گو می کند که هیچگاه به صراحت درباره هویت عاملان حمله به تاسیسات نفتی عربستان اظهار نظر نکرد.

روسیه از آنجایی که روابط خوبی با ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دارد، می تواند نقش مهمی در کاهش تنش ها در این منطقه ایفا کند.

سفر پوتین به عربستان در حالی صورت می گیرد که در آخرین مرحله از تنش‌ها در منطقه، ایران روز جمعه اعلام کرد که در یک نفتکش ایرانی شناور در آبهای دریای سرخ انفجاری روی داده است، این نفتکش در زمان حادثه در ۶۰ مایلی بندر جده قرار داشت.

ولادیمیر پوتین قرار است پس از دیدار و گفت و گو با  سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به امارات متحده عربی سفر کند.

روسیه و عربستان در صدر فهرست کشورهای تولیدکننده نفت قرار دارند.

رئیس جمهوری روسیه در حالی از ایفای «نقش مثبت» کشورش در کاهش تنش‌ها در خلیج فارس سخن گفت که عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه پس از دیدار با مقامات ایران در تهران به ریاض سفر کرده بود.

روسیه پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان پیشنهاد کرده بود که سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ خود را در اختیار عربستان بگذارد. پیش بینی می‌شود که خرید این سامانه از سوی عربستان با واکنش آمریکا روبرو شود.

در جریان مذاکرات رئیس جمهوری روسیه و پادشاه عربستان سعودی بیش از ۲۰ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

دیدار ولادیمیر پوتین و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در کاخ پادشاهی ریاض برگزار شد و در جریان آن اسناد همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار امضا شد.

این سفر از مدتی پیش در دستور کار کرملین قرار داشته است و رئیس جمهوری روسیه با دستور کار بررسی اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا که از اهمیت بالایی برخوردار است به ریاض رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha