۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83521087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسیر عشق

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83521087
مسیر عشق

نجف - ایرنا - گرمای طاقت فرسای نجف هیچ چیز از شور و شوق و عشق جمعیت حاضر در مراسم اربعین حسینی که این روزها خود را به عراق رسانده اند، کم نمی کند.

اینجا با حضور زائران اربعین از سراسر دنیا به سرزمین همزبانی و همدلی تبدیل شده و تفاوت رنگ، زبان و نژاد بی معناست.
امروز در نجف گرمای حقیقی همان گرمی عشق به ائمه (ع) است که باد با گام های بلند هر زائر اربعینی به سراسر عراق جا به جا می کند.
پاهای خسته و تاول زده زائران مسیر عشق با معنویت سفر هیچ گاه از حرکت باز نمی ایستد و همراه روحی عاشقان اربعین حسینی به امید زیارت و پابوسی بارگاه قدسی علی و اولاد علی تسلیم سختی سفر نمی شود.
اینجا نجف است، همان جایی که هنوز از کوچه هایش بوی فداکاری و فریاد شیفتگی جاری و بلند است، زمین اینجا با حضور مشتاقان اربعینی ایران و سراسر جهان سرشار از سبزی جمعیتی است که به امید زیارت و تجدید دیدار با امام و پیشوای خود علی وار و حسین وار دل به دریای انسان بودن و بندگی داده اند.
امروز نیز مانند چند روز گذشته نجف اشرف مملو از حضور جمعیت پرشور و گسترده زائران اربعین حسینی بود که از مرزهای مختلف ایران اسلامی به ویژه مرز مهران خود را به این شهر مذهبی رساندند و در دسته های گروهی یا انفرادی به زیارت بارگاه امام علی(ع) شتافتند.


امروز بسیاری از زائران اربعین پس از شرکت در آیین های ویژه و زیارت ضریح مقدس امام علی(ع) در ادامه سفر معنوی خود راهی شهرهای مقدس کربلا، سامرا و کاظمین شدند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امروز پنجشنبه علاوه بر زائران ایرانی و عراقی، زوار کشورهای لبنان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، منطقه کشمیر، افغانستان و روسیه  نیز برای زیارت وارد نجف اشرف شدند.
گفته می شود تاکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار زایر ایرانی وارد خاک عراق شده اند که بیشتر آنان موفق به دیدار از نجف و زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) شده اند.
اکنون مسیر حدود ۸۰ کیلومتری نجف - کربلا که به «طریق الحسین» (جاده امام حسین(ع) معروف است با حضور چشمگیر زائران اربعین برای رسیدن به کربلا شاهد جمعیت بسیار و ترافیک خودرو زوار است.
نجف اشرف که از حدود بیست روز پیش با حضور زوار اربعین رنگ و بوی شهر عشاق ائمه به خود گرفته همچنان پذیرای شیفتگان علی (ع) و اولاد ایشان است.
زائران اکنون که سه روز به برپایی آیین اربعین حسینی باقی مانده در حال آماده شدن برای روز موعد هستند، روزی که به بزرگ ترین اجتماع دینی و مذهبی جهان تبدیل شده تا در کنگره بزرگ اربعین حاضر شوند.

روز شنبه ۲۷ مهر ماه مصادف با ۲۰ صفر اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha