۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83528655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شیوع بیماری ویروسی مشکوک بین زائران اربعین تکذیب شد

سنندج - ایرنا - معاون کل وزارت بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی گفت: خبر شیوع بیماری ویروسی مشکوک بین زائران اربعین که از مرز مهران وارد کشور می‌شدند کذب است.

 ایرج حریرچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با استفاده از آموزش‌های لازم که قبل از اجتماع بزرگ اربعین به زائران و موکب‌ها داده شد، سالی بسیار نرم و راحت از لحاظ ابتلا به انواع ناخوشی‌ها و بیماری‌های ویروسی بود.

وی با بیان اینکه هیچگونه نگرانی در این زمینه در کشور وجود ندارد، افزود: خبر شیوع بیماری ویروسی بین زائران در بین مردم منتشر شده بود جعلی بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به شروع فصل سرما و  شرایط آب و هوایی، ممکن است برخی از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی بروز کند بنابراین نمی‌توان این موارد را بیماری ویروسی تلقی کرده و در جامعه بحران ایجاد کرد.

۴۰ هزار تخت بیمارستانی در دست احداث است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود حدود  ۴۰ هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت در کشور اشاره کرد و گفت:  در این زمینه با توجه به محدودیت‌هایی که از لحاظ بودجه‌ای پیش آمده با چالش‌هایی مواجه هستیم.
حریرچی افزود: علی رغم محدودیت های موجود و با کمکی که ار سوی سازمان برنامه و بودجه می‌شود و کمک‌های خیرین به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در توسعه زیرساخت‌های لازم هیچ خلل و خدشه‌ای وارد نشود.
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان ‌ و آموزش پزشکی روز چهارشنبه به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به این استان سفر کرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha