۳۶ مغازه وقفی آمل به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود

ساری- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: در راستای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۶ مغازه وقفی در پاساژ امام رضای آمل به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود.

حجت الاسلام محمد هادی بهرامی روز یکشنبه در حاشیه سومین همایش وقف علم و فناوری استان مازندران در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد جدید سازمان اوقاف تشویق واقفین در حوزه دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
وی افزود: در گذشته بواسطه اینکه مشکلات فرهنگی سمت و سوی خاصی داشت بیشتر موقوفات مرتبط به عزاداری بود ولی در حال حاضر بیشترین مشکلات جامعه معیشت و اشتغال است که متاسفانه شاهد ورود جدی واقفین در این زمینه نبوده ایم . 
 رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با  بیان  اینکه امروز نیازهای جدیدی در جامعه احساس می شود افزود: در حال حاضر وقف ها باید به سمت بهداشت و درمان ، اشتغال و حمایت از شرکت های دانش بنیان برود.
وی گفت: در شهرستان آمل اختراعات زیادی وجود داردکه اگر خیرین به این حوزه ورود کنند و این اختراعات به مرحله تولید برسد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و   برای تعداد زیادی از جوانان  نیز کارآفرینی صورت می گیرد.
حجت الاسلام بهرامی  افزود: منابع دولتی کفاف همه مشکلات جامعه را نمی دهد و به همین دلیل نیاز است خیرین در بخش علم و فناوری ورود پیدا کنند تا بتوانیم مشکلات معیشت و اشتغال جامعه را با کمک آنها برطرف کنیم.

گفتنی است سومین همایش وقف، علم و فناوری استان مازندران امروز در سال همایش اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان آمل برگزار شد و ۱۵ شرکت دانش بنیان  در حضور خیرین به معرفی اختراعات خود پرداختند  و آثار خود را به نمایش گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha