۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83557039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد خواستار توجه به مناطق حاشیه‌ای شهرها شد

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: شهرداران به عنوان متولی امور شهر باید عدالت را در توزیع امکانات مد نظر داشته و به مناطق حاشیه‌ای بیشتر بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین، ابوالقاسم یعقوبی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد با بیان اینکه در مدیریت شهری باید به دور از حاشیه پردازی ها، عدالت توزیع امکانات در نظر باشد اظهار داشت: در این نوع مدیریت، نباید تفاوتی در توجه به مناطق حاشیه ای و هسته مرکزی وجود داشته باشد. 

وی افزود: یکی از ویژگی های بلده طیبه که قرآن هم به آن توجه دارد، توجه به معماری است، معماری در شهر باید فرهنگ و ارزش های دین را به نسل آتی منتقل کند و سبک زندگی اسلامی باید در شهر و مبلمان شهری متجلی باشد. 

وی خاطرنشان کرد: شهرداران باید کار مردم را تسهیل کنند و گره ها را زود باز کنند اگر جایی گیر قانونی وجود دارد، به دنبال میان‌بر برای انجام امور باشد، در انجام کارهای مردم باید حب و بغض کنار گذاشته شود. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شهردار باید مدیریت میدانی را مد نظر داشته باشد اظهار داشت: مدیریت میزی نمی تواند راهگشا باشد، مدیریت میزی سبب می شود تا مدیر تنها به روی میز و یا زیر میز توجه کند. 

انتقاد از نبود مدیریت واحد شهری  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم گفت: نبود مدیریت واحد شهری، کار شهرداری‌ها را سخت کرده و سبب بروز مشکلات و هدر رفتن سرمایه‌ها و پول بیت‌المال شده است.  

رضا رجب زاده اظهار داشت: وجود مدیریت واحد شهری، مطالبه به حق شهرداری ها است و نبود آن سبب بروز ناهماهنگی می شود، بعضا یک نهاد برای خدمات رسانی حفاری می کند و نهادی دیگر به خاطر نبود مجوزها، اقدام به پر کردن آن می کند. 

وی با بیان اینکه در کشور ما، مدیریت واحد شهری هنوز برقرار نشده است اما باید تلاش کنیم تا مدیریت هماهنگ شهری را ایجاد کنیم افزود: بعضا ۸۰ درصد از انرژی و وقت صرف مواردی چون دور هم جمع کردن مدیران و هماهنگ کردن آنان می شود، این در حالی است که اگر قانون زمینه این هماهنگی ها را ایجاد می کرد، اینقدر منابع و انرژی صرف نمی شد.

وی با بیان اینکه از مدیران انتظار می رود همکاری خود با شهرداری بجنورد را بیشتر کنند گفت: پای کار بودن، اهل تعامل بودن و توانمندی شهردار می تواند خلا های ناشی از مشکلات هماهنگی را جبران کند. 

رجب زاده با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: در کشور ۹۶ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می شود که رقم بسیار بالایی است. 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های شهر الکترونیک اظهار داشت: با ایجاد شهر الکترونیک، میزان مراجعه مردم به ادارات پایین می آید و مشکلات ترافیک، مصرف سوخت و آلودگی شهرها کاسته می شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم ورود بخش خصوصی و کمک گرفتن از توان این بخش گفت: با پول نفت نمی توان شهر و کشور را مدیریت کرد و باید برای رونق اقتصاد، بخش خصوصی وارد عرصه سرمایه گذاری شود. 

وی با بیان اینکه تنها دو تا سه درصد از زباله های تولیدی استان از مبدا تفکیک می شود اظهار داشت: در بجنورد، روزانه ۱۵۰ تن زباله تولید می شود البته دولت وظیفه دارد نسبت به آموزش و فرهنگ سازی در باره تفکیک زباله ها اقدام کند. 

در این آیین از زحمات روح الله براتیان تقدیر و هادی زارعی به عنوان شهردار جدید معرفی شد. 

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha