۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83565027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد راه‌های عشایری شیروان مرمت و بهسازی شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال ۵۰ درصد راه‌های عشایری این شهرستان مرمت و بهسازی شده و مابقی به علت کمبود اعتبارات انجام نشده است.

علی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به مبلغ هزینه شده برای مرمت راه های عشایری اظهار داشت: حدود  ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد.

وی مجموع ایل راه های این شهرستان را که محل عبور گله های دام عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است، هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی عنوان کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال امسال تاکنون، ۳۵۰ کیلومتر تیغ زنی با ۲ میلیارد ریال اعتبار و بازگشایی مسیر برای رفع موانع انجام شده است.

ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها زیاد شده، و تصرف آن توسط روستاییان در مسیر کوچ باعث شده ایل راه ها دچار مشکل شوند نیاز است برای مرمت و بهسازی آن اعتبارات بیشتری صورت گیرد.

 رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: هر گونه واگذاری در مسیر ایل راه و تخریب ممنوع است و برای هر طرحی اگر پیشنهادی داده می شود از ادارات کل و شهرستان استعلام خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیشتر عشایر این شهرستان، با خودرو کوچ داده می شود، افزود: امسال پنج باب از چشمه های در مسیر کوچ مرمت، بازسازی و لوله گذاری شده است اما، نیاز به اعتبار و توجه بیشتری دارد تا ایل راه ها احیا شود و عشایر به صورت زمینی کوچ کنند.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha