۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85384360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۵۰۰ خانوار عشایری شیروان از راه ارتباطی مناسب بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: مرمت و بازسازی ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای ارتباطی عشایری موجب شد تا یکهزار و ۵۰۰ خانوار عشایری این شهرستان از راه مناسب بهره مند شوند.

قاسم رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات تیغ زنی راه های عشایری بخش های سرحد و قوشخانه این شهرستان بدلیل کوهستانی و سنگلاخی بودن هر ۲ سال انجام می شود و امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل عشایری استان در این خصوص هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد افزود: مجموع ایل راه های این شهرستان که محل عبور گله های دام عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است، هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی را شامل می شود.

رییس اداره امور عشایری شهرستان شیروان افزود:برای بهار سال آینده، مرمت و تیغ زنی ۱۵۰ کیلومتر از راه های بخش مرکزی شهرستان شامل شاه جهان، سیوکانلو و بیچرانلو با پیمانکار قرارداد بسته شده است و برای انجام این طرح جدید که عملیات آن قبل از کوچ ییلاقی عشایر به این منطقه انجام خواهد شد، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha