۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84819531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های عشایری شهرستان شیروان هزینه شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره عشایری شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی از ابتدای امسال تاکنون برای بهسازی و بازگشایی راه های عشایری این شهرستان هزینه شد.

قاسم رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت؛  ۱۴۰ کیلومتر از راه های عشایری منطقه شاه جهان، گلیل، دره بردر، اوغاز و اولاشلو در این شهرستان تیغ زنی شد که ۴۵۰ خانوار عشایری مشتمل بر ۲ هزار نفر جمعیت از این خدمات بهره مند شدند.  

وی تصریح کرد: به تازگی تیغ زنی ۴۰ کیلومتر راه عشایری روستای باغان این شهرستان نیز آغاز شده است که با اتمام آن، ۳۶ خانوار مشتمل بر ۱۱۰ نفر جمعیت از خدمات راه مناسب برخوردار می شوند.

سرپرست اداره عشایری شیروان به تخریب ایل راه های عشایری این شهرستان اشاره کرد و گفت: بخشی از این تخریب ها مربوط به بارندگی های سییل آسای سال گذشته است و بخشی از این راه ها نیز بدلیل واگذاری اراضی جدید به روستاییان در معرض تخریب قرار گرفته اند که این مسیرها نیاز به مرمت و بهسازی بیشتری دارد و برای رسیدن به این مهم باید اعتبارات بیشتری جذب شود.

رضایی ادامه داد: ۹۷۰ خانوار عشایر کوچرو مشتمل بر پنج هزار نفر جمعیت در این شهرستان ۱۹۰ هزار راس دام در اختیار دارند که بیش از ۷۰ درصد عشایر کوچنده خراسان شمالی در این شهرستان قرار دارند.

وی با بیان اینکه توجه به این جامعه تولید کننده امری ضروری است خاطرنشان کرد: عشایر بدلیل تصرف ایل راه ها توسط روستاییان و کمبود نهاده بدلیل خشکسالی با مشکلات جدی مواجه هستند که باید از آن حمایت کرد.

شهرستان شیروان دارای ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۴۰ کیلومتر راه فرعی عشایری است.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha